اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
جستجو
شنبه 03 آذر 1403
EN
صفحه اصلی
میز خدمات الکترونیکی حج و زیارت
نمایشگاه مجازی هفته دولت
گزارش عملکرد حج و زیارت استان از بدو تاسیس
خانه
نگارخانه
مکه مکرمه
مدینه منوره
عتبات عالیات
گزارش تصویری
تصویر خاطره ها
خبر
فرآیند
حج تمتع
اطلاعیه ثبت نام حج تمتع 1398
فرآیند ثبت نام و اعزام زائرین حج تمتع
دانستی هایی درباره حج
حج در فرهنگ اسلامی
حج در سخنان بزرگان
حج تمتع سال 1396
فرآیند کلی معاینات پزشکی زائرین حج تمتع 1396
راهنمای رزرو اینترنتی در کاروان حج تمتع
راهنمای زائرین حج تمتع
توصیه های عمومی به زائرین حج تمتع
زائرین در میقات ها و مشاعر
نکات ویژه در سفر حج تمتع
امنیت در سفر حج تمتع
عمره مفرده
فرآیند ثبت نام عمره
عتبات عالیات عراق
آیین نامه اجرایی کاروان عتبات عالیات
فرآیند ثبت نام و اعزام زائرین عتبات
فرآیند اعزام مدیر راهنمای عتبات
قرارداد زائرین عتبات با کارگزار زیارتی
اسکان عتبات عالیات عراق
نقشه شهر نجف و جانمایی هتل
نقشه شهر بغداد و جانمایی هتل ها
نقشه شهر کاظمین و جانمایی هتل ها
فهرست هتل های کربلا
نقشه شهر کربلا و جانمایی هتل ها
فهرست هتل های نجف
حمل و نقل عتبات عالبات عراق
محورهای تردد زائرین در عراق
مسیر پیاده روی نجف به کربلا
ادامه مسیر پیاده روی داخل شهر کربلا
راهنمای مدیران عتبات
شرح وظایف مدیران کاروان
روش دریافت نوبت خروج از مرز
فرم بیماران و مصدومین اعزامی به مرز
فرم اشیاء گمشده
فرم اطلاعات زائر فوت شده
فرم رضایت وراث برای دفن در عراق
درمانگاه های هلال احمر ایران در عراق
شرح وظایف مدیران هتل
شرح وظایف مدیران و عوامل آشپزخانه
شیوه دریافت و تکمیل فرم های فهداک
امنیت در سفر عتبات عالیات عراق
اطلاعات عمومی کشور عراق
توصیه های عمومی به زائرین عتبات
بهداشت در سفر عتبات عالیات عراق
نکاتی بهداشتی مرتبط با زائرین عتبات
توصیه های بهداشتی به مدیران راهنما
توصیه های بهداشتی در مرزها
نکات مرتبط با مشکلات بهداشتی شایع
نکات بهداشتی مدیران هتل و آشپزخانه
اربعین حسینی (ع)
از خراسان تا کربلا
دریافت فایل 1 بروشور با کیفیت مناسب
دریافت فایل 2 بروشور با کیفیت مناسب
مسیر و موکب های اهواز تا چذابه
نقشه از مرز چذابه تا نجف اشرف
عوامل خراسان شمالی مرز چذابه موکب شهدای منا اربعین
نظام نامه جامع منابع انسانی حوزه کارگزاری حج و زیا
راهنمای اطلاع از وضعیت آموزش کارگزار زیارتی
عتبات عالیات سوریه
دوره آموزشي مدير و معاون ثابت هتل هاي عتبات عاليات
دوره آموزشي مدير و معاون ثابت هتل هاي عتبات عاليات
دروس دوره آموزشي مدير و معاون ثابت هتل هاي عتبات94
خدمات
پیش ثبت نام و ودیعه گذاری حج، عمره و عتبات 17041325000
نقل و انتقال اسناد حج و عمره
فرآیند نقل و انتقال استاد حج
فرآیند نقل و انتقال اسناد عمره
ضوابط نقل و انتقال اسناد حج و عمره
تقاضای تشرف در کاروان های زیارتی حج، عمره و عتبات 17041326000
اعزام کاروان های زیارتی 17041327000
انتخاب و اعزام کارگزاران زیارتی حج، عمره و عتبات 13011328000
دفاتر خدمات زیارتی استان
اسفراین
گشت فجر
نسیم کعبه
بجنورد
ایران گشت
راهیان حرمین
زلال زمزم
شریعه فرات
غدیر
مشتاقان حرم
نسیم عرفات
نسیم وصل بقیع
هجرت آسمان شرق
همای رضوان
همای سعادت
جاجرم
امیدواران
راز
وحدت و بیداری کوثر
شیروان
ستاره شیروان سیر
طه سیر
میلاد سیر
نسیم اترک
فاروج
سحر سیر
گرمه
بزرگمهر
مانه و سملقان
میعادگاه نور
نسیم سمنگان آشخانه
خدمات حمل و نقل (حج تمتع، عمره مفرده،عتبات عالیات) 13051329000
برنامه ریزی، تدارک،تامین،توزیع اقلام تدارکاتیو تغذیه زائرین ( حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات) 17041330000
برنامه ریزی، تامین هتل و تخصیص زائین ( حج تمتع،عمره مفرده، عتبات عالیات) 17041331000
اسکان و هتل های مکه و مدینه
فهرست هتل های مدینه منوره
نقشه هتل های مدینه منوره
نقشه هتل های مکه مکرمه
بیمه و سلامت(خدمات بیمه ای زائرین حج تمتع،عمره مفرده،عتبات عالیات) 19011332000
==========
فرآیندهای خدمات قابل ارائه به ارباب رجوع
فهرست خدمات قابل ارائه
صدور مجوز بند پ
آموزش کارگزاران زیارتی
آموزش زائرین
بیمه زائرین
نظارت و ارزشیابی
پزشکی و معاینات
دریافت و توزیع سهمیه اعزام
رایانه و اطلاعات
خدمات دفاتر زیارتی
قوانین و مقررات
حج و عمره (عربستان)
فرودگاه و هواپیمایی
تبعات حمل مواد مخدر در سفر زیارتی
حرمت حمل مواد مخدر در استفتائات علماء
طرح صیانت از حجاج و زائرین
هشدار های موثر در پیشگیری از حمل مواد مخدر
کتابخانه دیجتال ، ادعیه و زیارت نامه
ادعیه و زیارات حج تمتع و عمره مفرده
ادعیه و زیارات عتبات عالیات
گنجینه کتب و نرم افزار معنوی
نقشه ، آثار و اماکن
مدینه منوره
مشربه ام ابراهیم
فهرست اماکن زیارتی مدینه
نقشه مراکز خدماتی مدینه
نقشه راهنمای قبرستان بقیع
نقشه راهنمای مسجد النبی
نقشه شهر مدینه
نقشه خیابان های اطراف حرم
نقشه میقات ها
مکه مکرمه
فهرست اماکن اسلامی مکه
قبرستان ابوطالب
نقشه اماکن مکه
نقشه شهر مکه
نقشه خیابان های اطراف حرم
نقشه مشاعر
نجف اشرف
کربلای معلی
فهرست اماکن اسلامی کربلا معلی
نقشه اماکن کربلا
کاظمین
سامرا
ملاقات های عمومی
تماس
فرم رای گیری برخط ( نظر سنجی ) خدمات
جمع آوری نظرات مردمی روی پیشنویس های سیاسی و مقررات استانی
نظرسنجی
تالار گفتگو
دریافت پیشنهادات مردمی در رابطه با بهبود ارائه خدمات
پرسش متداول
بعثه مقام معظم رهبری
شرکت مرکزی کارگزارن حج و زیارت
دفاتر و شرکت های خدمات زیارتی
معرفی
معرفی استان خراسان شمالی
وظایف مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
معرفی مدیر حج و زیارت خراسان شمالی
منشور اخلاقی کارکنان حج و زیارت خراسان شمالی
بیانیه حریم خصوصی
بیانیه توافق سطح خدمات
راهبرد مشارکت در تارنمای حج و زیارت خراسان شمالی
دستورالعمل بروز رسانی
نقشه
پشتیبانی از افراد کم توان
خبر
خبر
مدیر کل فناوری سازمان حج و زیارت : بیش از 80 درصد خدمات مورد نیاز مردم "غیر حضوری" می شود
29 فروردین 1400
11:38
حج و زیارت استان
0 دیدگاه
157 بازدید
مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت گفت: ظرف شش ماه آینده بیش از 80 درصد خدمات مورد نیاز مردم در حوزه حج و زیارت از طریق سامانه های طراحی شده و در دست اجرا به صورت غیر حضوری انجام شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ مهران فرشید روز سه شنبه در این زمینه افزود : با توجه به بحران کنونی کرونا و تعطیلی موقت سفرهای زیارتی و تاکید جدی ریاست سازمان حج و زیارت بر اصلاح و ارتقا فرآیندها و از سویی نیاز روز افزون به ارائه خدمات برخط و غیر حضوری در این شرایط و اهمیت بهبود مستمر خدمات مورد نیاز مراجعان از سال گذشته در این حوزه اقدامات گسترده ای آغاز شد.
وی تصریح کرد : بدین منظور بیش از 40 پروژه مهم در حوزه ارتقاء پروژه های موجود و نیز تولید سامانه های جدید به منظور تحقق هوشمندسازی و تمرکز بر اقدامات کشور مقصد در مسیر بازمهندسی فرآیندهای سازمان حج و زیارت و تمرکز بر فرآیند بهبود سطح ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی جامعه هدف درشرایط کرونایی و تبدیل آن به یک فرصت در یک سال اخیر علی رغم مشکلات ناشی از این ویروس منحوس به انجام رسیده و یا در دست انجام است.
وی با بیان اینکه این سامانه ها بخشی درون سازمانی و قسمتی هم برون سازمانی است ، گفت : دست یافتن به یک سازمان هوشمند با نگاه به اهداف دولت الکترونیک هم از دیگر اهداف ما در اجرای این پروژه ها بوده که با توجه تداوم اقدامات انجام شده در گذشته طی یک سال اخیر توانسته ایم تا حدود زیادی به این مهم نزدیک شویم.
فرشید ادامه داد : این هدف گذاری با رویکرد زائران، کارگزاران ، استانها ، سازمان مرکزی و ارتباط با ارگانها و سازمانهای همکار (پلیس، فرودگاه ، گذرنامه ، ثبت احوال و ...) انجام شده تا ارائه بیشترین خدمات در شرایط مختلف با کمترین تردد و ایجاد زحمت به جامعه هدف ، ارتقا کیفیت، افزایش سرعت، بالا بردن دقت ، کاهش هزینه ها ،تسهیل امور ، بهره وری بیشتر ، برنامه ریزی و تصمیم گیری بهتر و دقیق تر محقق شود.
مدیرکل دفتر طرح ، برنامه و فناوری سازمان حج و زیارت با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات انجام شده شناسائی ، استخراج ، ثبت ، بازنگری ، پالایش و نگهداری دانش ضمنی سازمان و تبدیل آن به دانش آشکار با هدف برنامه ریزی و معماری سازمانی ، ارزیابی عملکرد، تولید نرم افزارهای جدید، ایجاد بستر تصمیم گیری مدیران ارشد، کنترل پروژه ها و مدیریت دانش می باشد.
وی ، راه اندازی سامانه جامع بهبود فرایندهای اجرائی ، شبکه اجتماعی مستقل سازمان، سامانه جامع اسکان ، داشبورد الکترونیکی مدیریت، گزارش ساز پویا سازمان را بخشی از این پروژه ها دانست.
به گفته وی ، سامانه جامع زیارت با نگاه پنجره واحد در امور حج ، عمره و عتبات عالیات عراق و سوریه در حال پیاده سازی مراحل نهایی می باشد .
وی افزود : تهیه پلتفرم جامع موبایلی ، راه اندازی سامانه ایثارگران، سامانه پرواز، سامانه نقل ، امداد، قربانی، مکانیزه کردن سیستم بودجه سازمان مبتنی برعملکرد، مستند سازی و ارتقا زیرساخت و شبکه سازمان، اجرای یکپارچه نمودن احراز هویت کاربران، میزخدمت، ارتقاء سامانه تغذیه و تدارکات، ارتقاء سامانه سماح(اربعین)، سامانه بازرسی و ارزشیابی برخی دیگر از این اقدامات است.
فرشید تصریح کرد : هر یک از این سامانه ها بدلیل نیازسنجی بخش های مربوطه شناسایی و اقدام شده که امید است موجبات رشد و ارتقا کیفیت خدمت در واحد مربوطه را رقم بزند.
فرشید توضیح داد : در بخشی از این اقدامات سعی شده خدماتی که مراجعان به آن نیاز دارند احصا و در آینده ای نزدیک نیاز مردم را از مراجعه حضوری برای دریافت خدمات به حداقل برسانیم .
وی عنوان کرد : با اقداماتی که انجام شده و قسمتی از آن نیز در دست تکمیل و اصلاح است در نیمه اول امسال بیش از 80 درصد نیازهای مردم در حوزه حج و زیارت را به صورت غیرحضوری پاسخگو خواهیم بود.
وی افزود : این اقدام با توجه به شرایط کنونی کرونایی کشور و ضرورت مراجعه غیر حضوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمرکز ما بر پاسخگویی حداکثر 48 ساعته بوده و امکان رصد و پیگیری روند انجام ارائه خدمات توسط دریافت کننده خدمت در این سامانه طراحی شده است.
فرشید با بیان اینکه در عین حال با هم اندیشی و اخذ نظرات کارشناسی استانها با همکاری و کمک بسیار موثر روابط عمومی سازمان حج و زیارت بازخوردهای مردمی از اقدامات انجام شده دریافت و ایرادات برطرف و اصلاحات لازم برای تکمیل کار انجام خواهد شد ، گفت : در فاز دوم با رویکرد برخورداری جامعه کم توان و نا توان و نیز بی سواد در استفاده از این سامانه های اینترنتی و ارائه خدمات به آنان مد نظر بوده و طراحی آن در دست اقدام می باشد.
مدیر کل طرح و برنامه و فناوری سازمان حج و زیارت ادامه داد : در راستای اهداف اشاره شده در تلاش هستیم خدمات میز خدمت س
ازمان حج و زیارت را از10 خدمت به به حداکثر ممکن برسانیم و به صورت پیوسته این امر ارتقا یابد و ارائه خدمات غیر حضوری توسعه یابد.
وی تصریح کرد : این اقدامات بخشی از تلاشی است که با نگاه پروژه عظیم حج هوشمند آغاز شده و طی دو سه ماه آینده فازهای اصلی کار عملیاتی و در واقع برای حج آینده آماده می شویم.
برچسب ها :
سامانه ها
مدیر سایت
امتیاز به خبر :
آرشیو
خطایی رخ داده است.
خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست