اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

تعداد 19 کارگزار زیارتی در 8 شهرستان به زائرین اربعین خراسان شمالی خدمات رسانی نمودند

تعداد 19 کارگزار زیارتی در 8 شهرستان به زائرین اربعین خراسان شمالی خدمات رسانی نمودند
آقای محمد باقر قاصری مدیر حج و زیارت خراسان شمالی بیان نمود برای 175 نفر از زائرین استان که در سامانه سماح ثبت نام و مدارک خود را به کارگزاران زیارتی تحویل داده بودند ویزای اربعین دریافت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت خراسان شمالی آقای محمد باقر قاصری مدیر حج و زیارت استان در تشریح اقدامات انجام شده برای زائرین اربعین استان بیان نمود: با توجه هماهنگی های به عمل آمده تعداد 19 کارگزار زیارتی در 8 شهرستان استان تعیین و جهت ثبت نام، دریافت مدارک و سایر امور مربوط به زائرین اربعین همه روزه حتی ایام تعطیل فعالیت داشتند.

از نحستین روز انجام پیش ثبت نام در سامانه سماح تعداد 648 نفر در 18 شهر استان خراسان شمالی به سامانه مراجعه و ثبت نام موقت انجام دادند.

از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 1400/06/24 زائرینی که پیش ثبت نام نموده بودند و اطلاعات ترزیق واکسن آن ها از طریق وزارت بهداشت تایید شده بود مجاز به واریز وجه و قطعی نمودن ثبت نام شدند.

گذرنامه های زائرینی که ثبت نام آن ها قطعی می شد توسط کارگزاران زیارتی در شهرستان ها دریافت و در اولین فرصت جهت ادامه فرآیند و اخذ ویزا به حج و زیارت استان ارسال می گردید.

در نهایت با انجام کنترل های لازم و تکمیل فرآیند مربوطه به وسیله رابط حج و زیارت استان گذرنامه های زائرین تحویل واحد روادید حج و زیارت خراسان رضوی می گردید. با عنایت به پیگیری های انجام شده میانگین زمان دریافت مدارک از کارگزاران و تحویل ویزا به آن ها در سال جاری علی الرغم صدور ویزا در مشهد کمتر از 24 ساعت بوده است.

بنا به مصوبه ستاد اربعین شرط قطعی نمودن ثبت نام ترزیق هر 2 دوز واکسن کرونا بود که از طریق اطلاعات ارسال شده وزارت بهداشت در سامانه بررسی و پس از تایید زائرین مجاز به واریز وجه و قطعی نمودن ثبت نام می شدند. بنابراین برای 175 نفر از افرادی که ثبت نام خود را قطعی نموده و گذرنامه و مدارک مورد نیاز را به کارگزاران زیارتی استان تحویل داده اند ویزا صادر شده است.

برچسب ها : اربعین 1400
مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست