اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

دیدار سفیر کشور عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران با رییس سازمان حج و زیارت/گفتگو و رایزنی پیرامون تسهیل خدمت رسانی به ضیوف الرحمان

دیدار سفیر کشور عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران با رییس سازمان حج و زیارت/گفتگو و رایزنی پیرامون تسهیل خدمت رسانی به ضیوف الرحمان
سفیر کشور عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران با رییس سازمان حج و زیارت کشورمان دیدار و طرفین در خصوص مسایل فی مابین بویژه حج تمتع آتی و از سرگیری عمره مفرده گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران عصر روز سه شنبه در محل سازمان حج و زیارت با آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت کشورمان دیدار کرد.
در این دیدار که سرکنسول عربستان در کشورمان و تنی چند از مسئولان حج و زیارت حضور داشتند، طرفین در خصوص موضوعات فی مابین گفتگو و رایزنی کردند.
بسط و گسترش مناسبات در حوزه تردد حجاج و تسهیل امور مربوط به خدمت رسانی ضیوف الرحمان از جمله مهمترین محورهای گفتگوی طرفین بود.
رییس سازمان حج و زیارت در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور سفیر عربستان در کشورمان و از سرگیری روابط دو کشور مسلمان منطقه گفت: گسترش و توسعه روابط فی مابین ، موجبات افزایش وحدت در جهان اسلام و بالطبع اقتدار مسلمانان خواهد شد.
حسینی در ادامه با اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای از سرگیری عمره مفرده بعد از چند سال وقفه گفت: نزدیک به پنج میلیون و هفتصد هزار نفر متقاضی منتظر راه اندازی مجدد سفرهای عمره هستند که در این خصوص اقداماتی صورت گرفته و در حال حاضر نیز تنی چند از دست اندرکاران حج و زیارت در کشور عربستان در حال گفتگو و رایزنی های نهایی در این خصوص و همچنین حج تمتع آتی هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که با رفع موانع و تلاش های صورت گرفته، اعزام های عمره مفرده از سرگیری شود و چشم انتظاری متقاضیان نیز پایان یابد.
آقای عبدالله بن سعود العنزی سفیر کشور عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از استقبال گرم مقامات حج و زیارت کشورمان، بر توسعه روابط به ویژه در موضوع سفرهای زیارتی تاکید کرد.
وی با اشاره به سیاست های کشور متبوع خود در خصوص سفرهای عمره مفرده، از اعزام های مجدد معتمرین ایرانی به سرزمین وحی استقبال کرد.
سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما تمام ظرفیت های خود در راستای مساعدت به از سرگیری اعزام های متقاضیان ایرانی عمره مفرده در قالب سازمان حج و زیارت را به کار می بندیم.
در ادامه این دیدار رییس سازمان حج و زیارت به موضوع حج تمتع اشاره کرد و افزود: زایران ایرانی چه در حج تمتع و چه در عمره مفرده جزو بهترین و منظم ترین زائرین هستند و همچنین به قوانین کشور عربستان سعودی توجه و احترام لازم را دارند.
وی افزود: ما نیز در سازمان حج و زیارت سعی کرده ایم در همکاری و تعامل با دست اندرکاران ذیربط در کشور عربستان پیشگام باشیم و بحمدالله در برنامه های اجرایی عملیات حج موفق و حساب شده عمل کرده ایم.
آقای عبدالله بن سعود العنزی سفیر کشور عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران نیز از نجابت و انضباط زایران ایرانی و همچنین تلاش های صورت گرفته از سوی دست اندرکاران حج و زیارت کشورمان قدردانی کرد.
سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان حج و زیارت در ادامه راهکارهای تسهیل خدمت رسانی هرچه مطلوب تر به ضیوف الرحمان را بررسی کردند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست