اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

بیش از 35 درصد افزایش در اعزام های عتبات نوروز 95 خراسان شمالی

بیش از 35 درصد افزایش در اعزام های عتبات نوروز 95 خراسان شمالی

در همایش زائرین عتبات عالیات حاج آقای قاصری مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اعلام کزد : در اعزام های نوروزی عتبات عالیات سال 95 بیش از 35 درصد افزایش به نسبت سال قبل داشته ایم .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت خراسان شمالی همایش زائرین عتبات عالیات روز چهاشنبه در محل مسجد بقیه الله الاعظم بجنورد برگزار گردید .

براساس این گزارش آقای محمد باقر قاصری مدیر حج و زیارت استان طی سخنانی بیان فرمود : در پیش ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات برای این مرحله تعداد 2605 نفر از استان برای تشرف پیش ثبت نام نموده بودند که خوشبختانه با پیگیری های خوبی که انجام شد موفق به اخذ 2066 نفر سهمیه اعزام برای استان شده ایم که تعداد 886 نفر آن ویژه ایام نوروز است که نسبت به سال قبل بیش از 35 درصد افزایش را نشان می دهد .

ایشان در ادامه بیان فرمودند : سازمان حج و زیارت تلاش می کند با توجه به محدودیت های که به جهت ضعیف بودن زیر ساخت ها در عراق  وجود دارد تا جایی که مقدور است امکانات مطلوب را برای زائرین فراهم آورد و زائرین محترم آگاهی داشته باشند که برخی از گروه ها و افراد فاقد مجوز که به عنوان آزادبر نسبت به اعزام زائر به عتبات عالیات اقدام می کنند مخاطرات بسیاری را برای زائرین از معطلی در مبادی ورودی کشور عراق به علت مشکل ویزا گرفته تا نداشتن قراداد امنیتی و ... به وجود می آورند که بعضی از این مشکلات جدی و غیر قابل جبران است وما ضمن برخورد قانونی با این گونه موارد به مشتاقان زیارت عتبات عالیات توصیه اکید داریم که حتما برنامه سفر خود را درقالب گروه ها و اعزام های تحت پوشش و نظارت سازمان حج تنظیم فرمایند تا امکان استیفای حقوق آن ها در هر صورت وجود داشته باشد .

در ادامه این همایش حجه الاسلام و المسلمین مهرپویان ضمن عظیم شمردن سفر عتبات عالیات با ذکر روایتی از امام صادق (ع) به بیان فضائلی که جهت زائرین اباعبدالله الحسین (ع) به واسطه زیارت کربلا شامل می گردد پرداخت و در پایان توصیه های لازم جهت بهره برداری معنوی حداکثری از ایام حضور در این سفر مقدس به زائرین ارائه فرمود .

شایان ذکر است در پایان این همایش یکی از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دقائقی زائرین عتبات عالیات را با ذکر مصیبت به فیض معنوی رسانید .  

 

برچسب ها : همایش
مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست