اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

ثبت نام قطعی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح

ثبت نام قطعی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح

رئیس سازمان حج و زیارت: ثبت نام قطعی زائران اربعین حسینی از شنبه در سامانه سماح سازمان حج و زیارت آغاز شده است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان حج در مصاحبه با خبرنگاران در شاهرود افزود: زائران متقاضی زیارت اربعین که پیش ثبت نام کرده اند برای ثبت نام قطعی از شنبه (27 شهریور) به سامانه سماح سازمان حج و زیارت مراجعه و  ثبت نام خود را قطعی کنند .
سعید اوحدی افزود: تعداد ثبت نام زائران اربعین از مرز 160 هزار نفر عبور کرده و پیش بینی می شود بیش از  دو میلیون زائر در مراسم پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند.
مهندس اوحدی گفت: صدور ویزا از اول مهر ماه آغاز می شود  و از نیمه مهر هم کنسولگری عراق در 12 نقطه کشورمان مستقر خواهد شد و هیچ مشکلی در خصوص صدور ویزا نخواهد بود.
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص استقرار موکب های کشورمان در مسیر مراسم اربعین هم گفت: مسئولیت استقرار موکب ها با ستاد بازسازی عتبات است و خیران متقاضی مشارکت در پذیرای زائران اربعین می توانند به شماره حساب این ستاد کمکهای خود را واریز کنند.
اوحدی افزود : امسال پنج موکب به یاد و نام شهدای مظلوم منا برپا خواهد شد که شامل سه موکب در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه و دو موکب در کربلا و نجف است.

اوحدی در خصوص وضعیت حج تمتع سال آینده هم گفت: مقام معظم رهبری مطالباتی را مطرح و تاکید کردند  باید جهان اسلام  از این خواب سنگین بیدار شوند و رفتار  عربستان تغییر کند تا شاهد حج ابراهیمی باشیم .
وی افزود : تا امروز عربستان یک عذرخواهی نکرده است و مسئولیت را نپذیرفته و با دروغ پردازی و پولهای حرام به دنبال فضا سازی تبلیغاتی هستند و امیدواریم شاهد حجی که بنا به فرموده مقام مظعم رهبری مظهر شکوه، عزت عظمت و معنویت و کرامت و عزت زائر است باشیم.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهید مجید یونسیان از شهدای فاجعه منا به شاهرود آمده بود .
برچسب ها : اربعین 95
مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست