اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

مزایا و ویژگی های سامانه سماح

مزایا و ویژگی های سامانه سماح

بر اساس مصوبات ستاد مرکزی اربعین حسینی ، سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول کمیته اعزام در راستای تسهیل در روند صدور ویزا و ساماندهی و برنامه ریزی جهت عزیمت زائران به نقاط مرزی کشور برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) اقدام به طراحی و توسعه سامانه سماح  به آدرس https://samah.haj.ir نموده است .

به همین جهت موارد ذیل را که شامل اهداف و مزایای ثبت نام در سامانه سماح می باشد به مشتاقان زیارت اربعین حسینی (ع) اطلاع رسانی می گردد :

الف) اهداف طراحی  سامانه سماح :

  1. مدیریت  متمرکز اطلاعات مورد نیاز دستگاه های مسئول در بستر یکپارچه .

  2. تسهیل و تسریع در فرآیند ثبت نام و دریافت روادید و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه زائرین به واسطه فعالیت و سوء استفاده افراد غیر مجاز .

  3. ارائه خدمات توسط دستگاه های همکار ( بیمه ، هلال احمر و ...) به متقاضیان

    ب) مزایا و ویژگی های سامانه سماح :

  1. انتخاب دفتر خدمات زیارتی مورد نظر جهت تحویل مدارک توسط سر گروه در هنگام ثبت نام .

  2. انتخاب تاریخ رفت و برگشت و تعیین مرز خروجی

  3. انتخاب خدمات مورد نظر( ویزا ، بیمه ، هلال احمر ، پارکینگ و...)

  4. تسهیل در روند پرداخت هزینه های ارزی به صورت ریالی از طریق کارت بانکی و به صورت سیستمی .

  5. اسکان ثبت نام  انفرادی و گروهی در سامانه سماح

  6. بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور تنها افرادی می توانند ویزای اربعین دریافت و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند .

  7. پوشش بیمه ای و خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج از کشور در ایام اربعین شامل زائرانی است که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند .

  8. کلیه زائرانی که در سامانه سماح  ثبت نام کرده و اعزام گردند از پوشش بیمه ای کامل برخوردار می باشند و سقف تعهد بیمه مبلغ 192 میلیون تومان است.

  9. با توجه به این که هم زمان با ثبت نام در سامانه سماح مرز خروجی زائران براساس سهمیه تعیین شده مشخص می گردد . بنابراین بدون هرگونه معطلی زائران می توانند از مرز خارج گردند .

  1. -  پرداخت هزینه های سفر توسط سر گروه انتخابی در سامانه سماح انجام می گیرد و در صورت انصراف هریک از اعضای گروه ، هزینه دریافتی به حساب سر گروه مسترد خواهد شد .

  2. در سامانه سماح توانمندی هایی از جمله اطلاعات ناوگان عمومی ، مواکب ، اشیاء و افراد گمشده ، اخبار و اطلاعیه ها ، محل های اقامت و اسکان ، تجهیزات خدمات رسانی ، مراکز درمانی و ... لحاظ شده است .

  3. برای کلیه متقاضیان ثبت نام شده در سامانه سماح پس از تحویل مدارک توسط دفتر زیارتی  تعیین شده در سامانه به موقع ویزا اخذ و تحویل سر گروه خواهد شد .

    با عنایت به مراتب فوق به متقاضیان محترم سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین امام حسین (ع) توصیه اکید می گردد مراقب فریب و دسیسه های شرکت ها و افراد غیر مجاز باشند و به هیچ عنوان سراغ دلال ها نروند چرا که آن ها شاید در ظاهر برای بیمه و سایر تسهیلات قیمت های پایین تری را اعلام نمایند اما در هیچ گونه تعهدی در قبال زائران نخواهند داشت .

    شایان ذکر است ثبت نام در سامانه سماح تا تاریخ 95/08/24 ادامه خواهد داشت.

برچسب ها : اربعین 95
مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست