اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

اعطای تسهیلات به ودیعه گذاران عمره جهت اعزام به عتبات عالیات

اعطای تسهیلات به ودیعه گذاران عمره جهت اعزام به عتبات عالیات

پیرو نامه تفاهم نامه فی مابین سازمان حج و زیارت و بانک ملت اعطای تسهیلات به ودیعه گذاران عمره جهت اعزام به عتبات عالیات با فرآیند عملیاتی  به شرح ذیل اعلام گردید.

  1. زائرینی که دارای سند ودیعه گذاری اقلام باز پنج میلیون ریالی سال 1387 و هشت میلیون ریالی سال 1390 می باشند می توانند در صورت امکان با مراجعه به سامانه جامع عتبات عالیات و یا دفاتر خدمات زیارتی سازمان، درخواست خود را اعلام نمایند

  2. پس از ثبت شماره ثبت نامی عمره (شماره سند عمره) در سامانه جامع عتبات عالیات زائر به یکی از شعب بانک ملت مراجعه می نماید. در شعبه، زائر اعلام می نماید که قصد استفاده از تسهیلات عتبات را دارد و کاربر شعبه بانک اقدام به چاپ معرفی نامه می نماید که زائر می بایستی نسبت به امضاء آن اقدام نماید. شایان ذکر است زائران محترم می بایست در هنگام مراجعه مدارک شناسایی و کارت ثبت نام عمره خویش را همراه داشته باشند.

  3. مبلغ تسهیلات اعطایی تا سقف پانزده میلیون ریال به ازاء هر زائری که سند ودیعه عمره داشته باشد ، خواهد بود. شایان ذکر است نحوه محاسبه مبلغ تسهیلات اعطایی 100 درصد موجودی حساب سپرده  بلند مدت و کوتاه مدت عمره زائر می باشد که پس از اعطای تسهیلات این مبلغ در حساب عمره زائر مسدود می گردد.

  4. تمامی فرآیند اعطای تسهیلات در بانک ، همانند تسهیلات دیگر می باشد به این معنی که استعلام از بانک مرکزی و عدم بدهکاری و ... در مورد زائر بررسی می شود و در صورت عدم وجود مشکل به ایشان تسهیلات اعطا می گردد. شایان ذکر است با توجه به ضمانت حساب عمره مفرده زائر  ، زائر نیازی به معرفی ضامن نخواهد داشت.

  5. پس از طی مراحل اعطای تسهیلات ، مابه التفاوت هزینه سفر از زائر اخذ و به همراه مبلغ تسهیلات به صورت یکباره به حساب تجمیع وجوه عتبات نزد بانک ملت واریز می گردد و زائر می تواند مابقی مراحل ثبت نام خود را طی نماید.

  6. حساب ودیعه عمره زائر تا زمانیکه تمامی قسط های تسهیلات خود را پرداخت ننماید (و تسویه نشود) مسدود بوده و امکان اعزام و یا انتقال آن وجود نخواهد داشت.

برچسب ها : وام عتبات عالیات
مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست