اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
جستجو
جمعه 02 آذر 1403
EN
صفحه اصلی
میز خدمات الکترونیکی حج و زیارت
نمایشگاه مجازی هفته دولت
گزارش عملکرد حج و زیارت استان از بدو تاسیس
خانه
نگارخانه
مکه مکرمه
مدینه منوره
عتبات عالیات
گزارش تصویری
تصویر خاطره ها
خبر
فرآیند
حج تمتع
اطلاعیه ثبت نام حج تمتع 1398
فرآیند ثبت نام و اعزام زائرین حج تمتع
دانستی هایی درباره حج
حج در فرهنگ اسلامی
حج در سخنان بزرگان
حج تمتع سال 1396
فرآیند کلی معاینات پزشکی زائرین حج تمتع 1396
راهنمای رزرو اینترنتی در کاروان حج تمتع
راهنمای زائرین حج تمتع
توصیه های عمومی به زائرین حج تمتع
زائرین در میقات ها و مشاعر
نکات ویژه در سفر حج تمتع
امنیت در سفر حج تمتع
عمره مفرده
فرآیند ثبت نام عمره
عتبات عالیات عراق
آیین نامه اجرایی کاروان عتبات عالیات
فرآیند ثبت نام و اعزام زائرین عتبات
فرآیند اعزام مدیر راهنمای عتبات
قرارداد زائرین عتبات با کارگزار زیارتی
اسکان عتبات عالیات عراق
نقشه شهر نجف و جانمایی هتل
نقشه شهر بغداد و جانمایی هتل ها
نقشه شهر کاظمین و جانمایی هتل ها
فهرست هتل های کربلا
نقشه شهر کربلا و جانمایی هتل ها
فهرست هتل های نجف
حمل و نقل عتبات عالبات عراق
محورهای تردد زائرین در عراق
مسیر پیاده روی نجف به کربلا
ادامه مسیر پیاده روی داخل شهر کربلا
راهنمای مدیران عتبات
شرح وظایف مدیران کاروان
روش دریافت نوبت خروج از مرز
فرم بیماران و مصدومین اعزامی به مرز
فرم اشیاء گمشده
فرم اطلاعات زائر فوت شده
فرم رضایت وراث برای دفن در عراق
درمانگاه های هلال احمر ایران در عراق
شرح وظایف مدیران هتل
شرح وظایف مدیران و عوامل آشپزخانه
شیوه دریافت و تکمیل فرم های فهداک
امنیت در سفر عتبات عالیات عراق
اطلاعات عمومی کشور عراق
توصیه های عمومی به زائرین عتبات
بهداشت در سفر عتبات عالیات عراق
نکاتی بهداشتی مرتبط با زائرین عتبات
توصیه های بهداشتی به مدیران راهنما
توصیه های بهداشتی در مرزها
نکات مرتبط با مشکلات بهداشتی شایع
نکات بهداشتی مدیران هتل و آشپزخانه
اربعین حسینی (ع)
از خراسان تا کربلا
دریافت فایل 1 بروشور با کیفیت مناسب
دریافت فایل 2 بروشور با کیفیت مناسب
مسیر و موکب های اهواز تا چذابه
نقشه از مرز چذابه تا نجف اشرف
عوامل خراسان شمالی مرز چذابه موکب شهدای منا اربعین
نظام نامه جامع منابع انسانی حوزه کارگزاری حج و زیا
راهنمای اطلاع از وضعیت آموزش کارگزار زیارتی
عتبات عالیات سوریه
دوره آموزشي مدير و معاون ثابت هتل هاي عتبات عاليات
دوره آموزشي مدير و معاون ثابت هتل هاي عتبات عاليات
دروس دوره آموزشي مدير و معاون ثابت هتل هاي عتبات94
خدمات
پیش ثبت نام و ودیعه گذاری حج، عمره و عتبات 17041325000
نقل و انتقال اسناد حج و عمره
فرآیند نقل و انتقال استاد حج
فرآیند نقل و انتقال اسناد عمره
ضوابط نقل و انتقال اسناد حج و عمره
تقاضای تشرف در کاروان های زیارتی حج، عمره و عتبات 17041326000
اعزام کاروان های زیارتی 17041327000
انتخاب و اعزام کارگزاران زیارتی حج، عمره و عتبات 13011328000
دفاتر خدمات زیارتی استان
اسفراین
گشت فجر
نسیم کعبه
بجنورد
ایران گشت
راهیان حرمین
زلال زمزم
شریعه فرات
غدیر
مشتاقان حرم
نسیم عرفات
نسیم وصل بقیع
هجرت آسمان شرق
همای رضوان
همای سعادت
جاجرم
امیدواران
راز
وحدت و بیداری کوثر
شیروان
ستاره شیروان سیر
طه سیر
میلاد سیر
نسیم اترک
فاروج
سحر سیر
گرمه
بزرگمهر
مانه و سملقان
میعادگاه نور
نسیم سمنگان آشخانه
خدمات حمل و نقل (حج تمتع، عمره مفرده،عتبات عالیات) 13051329000
برنامه ریزی، تدارک،تامین،توزیع اقلام تدارکاتیو تغذیه زائرین ( حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات) 17041330000
برنامه ریزی، تامین هتل و تخصیص زائین ( حج تمتع،عمره مفرده، عتبات عالیات) 17041331000
اسکان و هتل های مکه و مدینه
فهرست هتل های مدینه منوره
نقشه هتل های مدینه منوره
نقشه هتل های مکه مکرمه
بیمه و سلامت(خدمات بیمه ای زائرین حج تمتع،عمره مفرده،عتبات عالیات) 19011332000
==========
فرآیندهای خدمات قابل ارائه به ارباب رجوع
فهرست خدمات قابل ارائه
صدور مجوز بند پ
آموزش کارگزاران زیارتی
آموزش زائرین
بیمه زائرین
نظارت و ارزشیابی
پزشکی و معاینات
دریافت و توزیع سهمیه اعزام
رایانه و اطلاعات
خدمات دفاتر زیارتی
قوانین و مقررات
حج و عمره (عربستان)
فرودگاه و هواپیمایی
تبعات حمل مواد مخدر در سفر زیارتی
حرمت حمل مواد مخدر در استفتائات علماء
طرح صیانت از حجاج و زائرین
هشدار های موثر در پیشگیری از حمل مواد مخدر
کتابخانه دیجتال ، ادعیه و زیارت نامه
ادعیه و زیارات حج تمتع و عمره مفرده
ادعیه و زیارات عتبات عالیات
گنجینه کتب و نرم افزار معنوی
نقشه ، آثار و اماکن
مدینه منوره
مشربه ام ابراهیم
فهرست اماکن زیارتی مدینه
نقشه مراکز خدماتی مدینه
نقشه راهنمای قبرستان بقیع
نقشه راهنمای مسجد النبی
نقشه شهر مدینه
نقشه خیابان های اطراف حرم
نقشه میقات ها
مکه مکرمه
فهرست اماکن اسلامی مکه
قبرستان ابوطالب
نقشه اماکن مکه
نقشه شهر مکه
نقشه خیابان های اطراف حرم
نقشه مشاعر
نجف اشرف
کربلای معلی
فهرست اماکن اسلامی کربلا معلی
نقشه اماکن کربلا
کاظمین
سامرا
ملاقات های عمومی
تماس
فرم رای گیری برخط ( نظر سنجی ) خدمات
جمع آوری نظرات مردمی روی پیشنویس های سیاسی و مقررات استانی
نظرسنجی
تالار گفتگو
دریافت پیشنهادات مردمی در رابطه با بهبود ارائه خدمات
پرسش متداول
بعثه مقام معظم رهبری
شرکت مرکزی کارگزارن حج و زیارت
دفاتر و شرکت های خدمات زیارتی
معرفی
معرفی استان خراسان شمالی
وظایف مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
معرفی مدیر حج و زیارت خراسان شمالی
منشور اخلاقی کارکنان حج و زیارت خراسان شمالی
بیانیه حریم خصوصی
بیانیه توافق سطح خدمات
راهبرد مشارکت در تارنمای حج و زیارت خراسان شمالی
دستورالعمل بروز رسانی
نقشه
پشتیبانی از افراد کم توان
خبر
خبر
آسیب شناسی و برنامه ریزی برای ارتقا کیفیت خدمات در همه زمینه های اجرایی / برنامه ریزی برای اعزام زائر اولی به اعتاب مقدسه
22 بهمن 1400
10:18
0 دیدگاه
134 بازدید
رئیس سازمان حج و زیارت از آسیب شناسی برای ارتقا کیفیت خدمات در همه زمینه های اجرایی خبرداد و گفت: در خصوص فرایند اعزام ها، مدرن سازی سامانهها ، علمی نمودن بازرسی و ارزیابی، توانمند سازی و آموزش پرسنل وکارگزاران، ...
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی که روز سه شنبه با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شده، امروز چهارشنبه در نشست شورای مدیران این سازمان که با حضور رئیس سابق، معاونان، مشاوران و مدیران سازمان برگزار شد، ایام الله دهه مبارک فجر و یاد و خاطره امام خمینی(ره)و تمامی شهدا را گرامی دانست.
وی، خدمت به ضیوف الرحمان و زائران اعتاب مقدسه را توفیق الهی خواند و تصریح کرد: پیش از حضور تمامی مباحث را بررسی کرده و آسیب شناسی لازم را انجام داده ام؛در خصوص فرایند اعزام ها، مدرن سازی سامانهها ، علمی نمودن بازرسی و ارزیابی، توانمند سازی و آموزش پرسنل وکارگزاران، تسهیلات متنوع جهت اعزام زائران، برنامه هایی را تدوین کرده ام که در کار گروه های در حال تشکیل، به بحث گذاشته خواهد شد.
به گفته رییس سازمان حج و زیارت ، هوشمند سازی حج و بروز رسانی آن یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا از دیگر کشورها عقب نمانیم.
وی افزود: موضوع آموزش کارگزاران و حجاج نیز یکی از مباحثی است که باید به طور ویژه مورد اهتمام جدی دست اندرکاران قرار گیرد.
**ضرورت برنامه ریزی برای همه مشتاقان زیارت
رئیس سازمان حج وزیارت در ادامه با اشاره به اشتیاق روزافزون مردم به موضوع زیارت گفت: حدود 5 میلیون و 800 هزار نفر در نوبت عمره قرار دارند و تعداد زیادی از افراد نیز مشتاق به سفر اعتاب مقدسه عراق و سوریه هستند که باید برنامه ریزی مناسبی برای متقاضیان مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه افزایش هزینه ها شرایط را تا حدودی برای تشرف مشتاقان سفر اعتاب مقدسه سخت کرده است، اظهار داشت: باید در این رابطه بیاندیشیم که از چه راهکاری برای تامین خواسته مشتاقان بهره بگیریم.
حسینی تصریح کرد: باید بتوانیم در سفرهای زیارتی عتبات عالیات بگونه ای برنامه ریزی کنیم که هم به درخواست ها پاسخ دهیم و هم قیمت ها شکسته شود تا تمامی مشتاقان از این سفر معنوی و پربرکت استفاده نمایند.
وی با اشاره به تدبیر آستان قدس رضوی برای زیارت زائر اولی هایی که به مشهد مقدس مشرف نشده بودند، گفت: ما نیز باید افراد مختلف بویژه کهنسالانی که شرایط مالی مناسبی نداشته اند و از طرفی مشتاق زیارت به اعتاب مقدسه هستند و تاکنون مشرف نشده اند را بیابیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم؛ ضمن اینکه تشرف قشرهای مرجع همانند اساتید دانشگاهی یا هنرمندان و ..... نیز در ارتقا معنویت جامعه تاثیرگذار خواهد بود.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به حج تمتع 1401 اشاره کرد و افزود: در صورتی که بعد از تعطیلی دو ساله به دلیل کرونا، سفر حج انجام شود و عربستان از کشورها برای انعقاد تفاهمنامه دعوت به عمل نماید، باید تمامی سناریوها در خصوص تعداد پذیرش و نحوه اعزام ها را مدنظر قرار دهیم و برنامه ریزی کنیم.
در ادامه این نشست معاون حج و عمره، معاون عتبات عالیات و معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت گزارشی را در خصوص اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و مدنظر قرار دارد بیان کردند.
علی رضا رشیدیان رئیس سابق سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و یاد و خاطره امام راحل و شهدا گفت: در نظام جمهوری اسلامی اگر کاری به عهده شخصی گذاشته می شود، نام آن مسئولیت است و انسانی که بار مسئولیت را به دوش می کشد باید بدان افتخار کند که چنین توفیقی را یافته است.
وی افزود: فردی که مسئولیت را بر عهده دارد آن را امانت بداند زیرا باید در برابر خداوند، خون شهدا، مردم و همچنین وجدان خود پاسخگو باشد.
رئیس سابق سازمان حج و زیارت تصریح کرد: زمانی هم که فرد مسئول را از مسئولیت بر می دارند باید شاکر خداوند باشد زیرا اگر در برابر خداوند و وجدان خود به نحو احسن عمل کرده باشد، راحتی خیال خواهد داشت.
رشیدیان بیان کرد: ما در سازمان حج و زیارت همانند یک خانواده بوده و به زائران وحجاج خدمت کرده ایم؛ امیدواریم با حضور آقای دکتر حسینی شاهد پیشبرد برنامه ها و اهداف سازمان حج و زیارت باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: سرمایه اجتماعی که به عنوان مهمترین نقطه قوت این سازمان محسوب می شود با ارائه خدمات شایسته و در خور شان زائران و حجاج حفظ شود.
امتیاز به خبر
مدیر سایت
امتیاز به خبر :
آرشیو
خطایی رخ داده است.
خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست