اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

خبر

پای خانواده ایستاده ایم

پای خانواده ایستاده ایم
به مناسبت روز عفاف و حجاب

شعار محوری هفته حجاب و عفاف سال 1402 : پای خانواده ایستاده ایم

امام صادق(ع) می فرماید: «کونوا دعاة الناس بأعْمالکمْ و لا تکونوا دعاةً بألْسنتکم؛[23] با اعمالتان مردم را [به طرف دین] دعوت کنید نه با زبانتان.»

امروز که نگاه بسیاری از کشورهای غربی به ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام دوخته شده است، چه خوب است مسئولان فرهنگی ما فکری اساسی دربارۀ حجاب زنان داشته باشند و این ضروریّ دین مبین اسلام را با عمل زنان مسلمان به دیگر کشورهای جهان صادر کنند و بدین وسیله، شاهد بازگشت حیاء و عفّت در کانون خانواده باشیم.

مقام معظّم رهبری(حفظه الله) خطاب به مسئولان می گوید: «مسئلۀ بعد، مسئلۀ اهمیت دادن به عفاف در زن است. هر حرکتی که برای دفاع از زنان انجام می گیرد، باید رکن اصلی آن رعایت عفاف زن باشد. همان طور که عرض کردم، در غرب به خاطر این که به این نکته توجّه نشد؛ یعنی مسئلۀ عفّت زنان مورد اهتمام قرار نگرفت و به آن اعتنایی نکردند کار به این بی بند و باری ها کشید. نباید بگذارند عفّت زن که مهم ترین عنصر برای شخصیت زن است مورد بی اعتنایی قرار گیرد. عفّت در زن، وسیله ای برای تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتّی در چشم خود مردان شهوتران و بی بندوبار است. عفّت زن، مایۀ احترام و شخصیت اوست. این مسئلۀ حجاب و محرم و نامحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیۀ عفاف در این بین سالم نگه داشته شود. اسلام به مسئلۀ عفاف زن اهمیت می دهد. البته عفاف مرد هم مهمّ است. عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، می تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روی عفّت زن بیش تر تکیه و احتیاط شده است. شما امروز هم که در دنیا نگاه کنید، می بینید یکی از مشکلات زنان در دنیای غرب، به خصوص در کشور ایالات متّحدۀ آمریکا، همین است که مردان با تکیه به زورمندی خودشان، به عفّت زن تعدّی و تجاوز می کنند. آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی خود آمریکا را من دیدم که یکی مربوط به دادگستری آمریکا و یکی هم مربوط به یک مقام دیگری بود. آمارها واقعاً وحشت انگیز است. در هر شش ثانیه، یک تجاوز به عنف در کشور آمریکا صورت می گیرد! ببینید چه قدر مسئلۀ عفّت مهمّ است و وقتی بی اعتنایی کردند، قضیه به کجا می رسد. هر شش ثانیه، یک تجاوز به عنف! برخلاف تمایل زن، مرد زورگو، ظالم، بی بندوبار و بی عفّت بتواند به حریم عفّت زن تعدّی و تجاوز کند. اسلام اینها را ملاحظه می کند. مسئلۀ حجاب که این همه مورد توجّه اسلام است، به خاطر اینهاست. پس، مسئلۀ حفظ عفاف و اهمیت دادن به حجاب و عفاف هم مسئلۀ دیگری است.»

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست