اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
EN

خبر

میلاد با سعادت حضرت زینب(س)و روز پرستار مبارک

میلاد با سعادت حضرت زینب(س)و روز پرستار مبارک
ولادت حضرت زینب و روز پرستار

روز بیست و هشتم آبان‌ماه که مصادف است با پنجم جمادی الاول، روز میلاد مبارک حضرت زینب کبری(س) می باشد که در تقویم «روز پرستار» نام گرفته است. 
دلیل نامگذاری این روز فرخنده به نام «روز پرستار»، فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌هایی است که بزرگ پرستار صحرای کربلا برای مراقبت از بیماران و کودکان نثار داشتند. بعد از اتمام جنگ نیز مانند یک پرستار دلسوز از اسرا و بازماندگان مراقبت و تیمارداری کردند.
و چه خوب با هم پیوند خورده‌اند، روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار. جا دارد از دو قشر در این روز بطور ویژه یاد شود. از یک سو مدافعان حرمی را داریم که در دفاع از حرم آل الله(علیهم السلام) و حرم حضرت زینب(س)، مدافع حریم ولایت شدند. آنانی که از گفتمان و موجودیت انقلاب اسلامی و اسلام دفاع کردند و خوش درخشیدند. 
همچنین از سویی دیگر پرستاران و کادر درمانی را داشتیم و داریم که هم در دوران دفاع مقدس و هم در سال‌های اخیر و ماجرای ویروس منحوس کرونا، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های دلسوزانه و نابی را از خود به نمایش گذاشتند که «مدافعان سلامت» مردم شدند. 
هر یک از این مدافعان در نقش خود به خوبی جبهه و محور شرافت را یاری دادند تا انقلاب اسلامی در مقابل محور شرارت قد علم کند و دسیسه ها و اراده های نظام سلطه را به اضمحلال بکشاند. کاری کنند که دشمنان این فکر و فرهنگ بنا به اقرار خودشان با هزینه ۷ تریلیون دلاری هم نتوانستند اراده خود را در منطقه محقق کنند.
در واقع نه تنها اراده آنان در منطقه محقق نشد بلکه هم اکنون شاهد آن هستیم که مردم شان در خیابان های کشورهای خودشان، معنا و مصداق ظالم و مظلوم را به درستی دریافته اند و در دفاع از آن برآمده، راهپیمایی می‌کنند و شعار می‌دهند. 
می‌بینیم که به درستی خون شهدای انقلاب اسلامی احیاگر اسلام در عالم شده و حق خواهی در حمایت از مظلوم و مستضعف در مقابل مستکبرین عالم فریاد می‌شود.
این روز را به تمامی پرستاران و کادر درمان، خصوصا کادر درمانی که در مجموعه‌های تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین همسران گرانقدر جانبازان که در منزل تیمارداری و پرستاری می‌کنند تبریک عرض میکنم. باشد که از دعای خیر خودشان ما محرومان از شهادت را فراموش نکنند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست