اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبر

جلسه توجیهی کارگزاران زیارتی عمره

جلسه توجیهی کارگزاران زیارتی عمره

جلسه توجیهی کارگزاران زیارتی عمره خراسان شمالی برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان شمالی ساعت 10 صبح  سه شنبه مورخه 93/08/27 جلسه توجیهی کارگزاران زیارتی عمره استان در محل سالن اجتماعات حج و زیارت برگزار گردید .

بر اساس این گزارش آقای شاد مدیر حج و زیارت استان به تشریح اقدامات صورت گرفته جهت آغاز عملیات عمره پرداخت .

بخش هایی از صحبت های آقای شاد مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی 

 مقدار مراجعه و ثبت اعلام آمادگی زائرین در سامانه فاخر بر تعداد سهمیه عمره استان موثر است .

  در سال جاری سهمیه عمره استان ها به نسبت تعداد زائرینی است که از هر استان به سامانه فاخر مراجعه و ثبت اعلام آمادگی اعزام به عمره نموده اند . بنابراین ضرورت دارد کارگزاران زیارتی استان با بکارگیری امکاناتی که دراختیار دارند نسبت به اطلاع رسانی لازم به زائرین واجد الشرایطی که تا کنون در این خصوص اقدام ننموده اند  اهتمام نمایند .

هیجدهم آذرماه اولین اعزام عمره از استان خراسان شمالی

اولین اعزام انشاءالله  1393/09/18 خواهد بود و از روز پنج شنبه مورخه 1393/08/29 براساس اطلاعیه اعلام شده ثبت نام در گروه های مذکور آغاز می شود که البته لازم است در راستای تکمیل گروه هایی که پرواز آن ها زودتر است همگی تلاش نمایند . و در صورت تکمیل گروه های اعلام شده و وجود متقاضی اعزام در بین اولویت هایی که نوبت آن ها فراخوان شده است ( تا اولویت 350 ) مراتب را منعکس نمایید تا تمهیدات لازم اندیشیده شود .

ضرورت دقت در رعایت و اجرای صحیح دستور العمل ها

        ایجاد امکانات لازم قبل از آغاز ثبت نام و آماده نمودن فضای دفتر برای استقبال از زائرین عمره امری لازم و پسندیده است و توصیه می شود برای روز های نخستین ثبت نام که با افرایش مراجعین به کارگزاران زیارتی همراه می باشد از وجود افراد خبره و مطلع در بین عوامل زیارتی شهرستان که دارای سعه صدر باشند برای پاسخگویی و توجیه زائرین محترم استفاده نمایید . همچنین مطالعه دقیق و اجرای صحیح دستور العمل های ابلاغ شده در همه زمینه ها مورد تاکید می باشد و حج و زیارت استان با استفاده از روش های مختلف میزان عملکرد کارگزاران را ارزیابی و مد نظر خواهد داشت همچنین ناظرینی برای نظارت به عملکرد کارگزاران زیارتی در امر ثبت نام و برگزاری جلسات آموزشی کاروان های عمره از سوی این مدیرت تعیین و ابلاغ دریافت نموده اند که در طول فرآیند ثبت نام و اعزام عمره همانند گذشته با شما در ارتباط خواهند بود .

حج ، عمره و عتبات عالیات زنده نگه داشتن شعائر اسلامی است .

اخلاق مان را با فرهنگ حج و زیارت همسو نماییم و با انجام فرائض معنوی و در به پا داشتن نماز اول وقت اهتمام نماییم . پای بندی و التزام ما در به کارگیری و رعایت اصول اخلاقی و دینی خواسته مردم و زائرین از خانواده حج و زیارت است فلذا می بایست همچون گذشته پوشش ، گفتار و رفتار کارکنان و فضای دفاتر زیارتی آیینه بروز این اعتقادات قلبی ما باشد .

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست