اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبر

جلسه ستاد فرهنگی اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

جلسه ستاد فرهنگی اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

به نام خدا

جلسه ستاد فرهنگی اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

          اولین جلسه ستاد فرهنگی ویژه اعزام های ایام  اربعین حسینی (ع) در محل سالن اجتماعات حج وزیارت خراسان شمالی برگزار گردید .

          مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری ، مدیر حج و زیارت استان ، مدیران دفاتر و شرکت های زیارتی و دیگر  اعضاء ستاد  ، با حضور در این جلسه به بحث و تبادل نظر به تدوین برنامه های فرهنگی قابل اجراء و برنامه ریزی جهت تمهیدات لازم در این خصوص پرداختند .

          در این جلسه آقای شاد مدیر حج و زیارت خراسان شمالی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان و هفته بسیج بیان نمودند : در سال جاری مجموعه دست اندرکاران حوزه زیارت با اعتقاد قلبی پا به عرصه تلاش برای ساماندهی اعزام زائرین پیاده ایام اربعین حسینی (ع) گذاشته اند. از استان خراسان شمالی تا این لحظه 1500 نفر در سامانه سماح برای اعزام ثبت نام نموده اند . که مراحل اخذ ویزای آن ها در حال انجام می باشد .

          در استان خراسان شمالی همکاری و هماهنگی خوبی با نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری داریم و جا دارد از حسن اخلاق و رفتار حجة الاسلام و المسلمین ابوالفضلی تقدیر و تشکر نمایم . و در رابطه با اهداف این ستاد امیدوارم با استفاده از امکانات و ظرفیّت های نمایندگی بعثه ، حج و زیارت استان و کارگزاران زیارتی بتوانیم قبل از اعزام زائرین نسبت به برگزاری همایش عمومی برای زائرین اربعین در مرکز استان تدارک ببینیم و بسته های فرهنگی مناسبی را برای کلیه زائرین استان آماده و توزیع نماییم .

          الحمد الله شور و اشتیاق عمومی در سراسر کشور برای خدمت به زائرین امام حسین (ع) به وجود آمده است و خوشبختانه همه کارگزاران زیارتی این استان نیز با تعهد ، اخلاص و اعتقادی که به ابا عبدالله الحسین (ع) دارند برای خدمت به زائرین تلاش می نمایند و استقبال خوبی هم از سوی خیرین استان برای مشارکت در این امر در حال شکل گرفتن است و تاکنون چهار نفر از خیرین  و یکی از کارخانه های تولید آب ، تامین بخشی از آب مورد نیاز زائرین در مرز را متقبل شده اند . لازم است هر کدام از مدیران دفاتر و شرکت های زیارتی در همه شهرستان ها نسبت به بسیج امکانات و ظرفیّت های موجود برای خدمت رسانی بهتر به زائرین اقدام نمایند . و طرح های پیشنهادی خود را که قابلیّت اجرا دارد به این ستاد ارائه نمایند تا تصمیم گیری لازم به عمل آید .

          در ادامه جلسه حجة الاسلام ابوالفضلی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان با ذکر حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) در خصوص جایگاه محبّت امام حسین (ع) در سینه های مردم و سرد نشدن ابدی این محبّت در دلها بیان فرمودند :  در ابتدا از همه دست اندرکاران خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) به سهم خودم تقدیر و تشکر می نمایم. خوشحالم  و خداوند را شاکرم که مدیر حج و زیارت استان با توجه به اخلاص و اعتقادی که دارند از پیشنهاد ارائه شده استقبال نمودند و این جلسه شکل گرفته است و استقبال مردم ، تلاش شما خادمین زائرین و آن چه که انجام خواهیم داد انشاءالله نمود همان محبّتی باشد که در حدیث طلیعه سخن خدمتتان تقدیم نمودم . ویژگی های خاص سال جاری که متاثر از شرایط منطقه می باشد همایش بین المللی زائرین پیاده اربعین حسینی (ع) را عرصه ی ظهور و بروز عزّت ، همبستگی ، شجاعت ، شهامت شیعیان  ساخته است . از خداوند متعال می خواهم یاری مان فرماید تا دست در دست هم بدهیم و هر آنچه در توان داریم را به میدان عمل بیاوریم و با برگزاری همایش و برنامه های دیگری که داریم خدمت شایسته را به زائرین انجام دهیم و با استفاده از این فرصت به ایجاد فضای معنوی در شهر کمک نماییم .

          در ادامه جلسه  هرکدام از مدیران دفاتر و شرکت های زیارتی ضمن اعلام آمادگی برای خدمت به زائرین به تشریح برنامه های پیشنهادی خود پرداخت که برخی از آن ها برای اجرا نهایی شد . شایان ذکر است هر کدام از مدیران دفاتر و شرکت های زیارتی  با توجه به توان و تمایل خود مبلغی را برای صرف در تامین ملزومات و هزینه های مربوط به زائرین اربعین تعیین و اهدا نمودند که حدود 100 میلیون ریال گردید و قرار شد شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان به نمایندگی از ایشان تحت نظارت حج و زیارت استان نسبت به جذب و ساماندهی سایر هدایا و نذورات خیرین اقدام نماید .

           در پایان جلسه مقرر گردید  زمان برگزاری دومین جلسه ستاد به زودی تعیین و به  اعضاء اطلاع رسانی شود .

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست