اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

خبر

گزارش عملکرد عمره و عتبات حج و زیارت خراسان شمالی

گزارش عملکرد عمره و عتبات  حج و زیارت خراسان شمالی

           با عرض سلام و ادب و  احترام  به محضر مردم  شریف  استان خراسان شمالی به استحضار می رساند ؛ روابط عمومی مدیریت حج و زیارت در نظر دارد در راستای رسالت اطلاع رسانی بی واسطه به مراجعین و  مخاطبین محترم حج و زیارت در استان به صورت دوره ای آخرین وضعیّت  حوزه های مختلف کاری حج و زیارت را اطلاع رسانی نماید .

سفر زیارتی عمره مفرده :

لبیک اللهم لبیک ، لبیک لا شریک لک لبیک

            با عنایت به آغاز اعزام های عمره سال 93-94  آخرین وضعیّت موجود استان از بدو شروع عملیات ثبت نام تا الان به شرح ذیل تقدیم حضور شما می گردد .

           تا کنون تعداد 33 گروه اعزامی برای مرحله اول عمره استان به ظرفیت 4493 نفر اعلام شده است که توزیع این ظرفیت برای شهرستان های استان با توجه به تعداد زائرینی که در سامانه فاخر نسبت به ثبت اعلام آمادگی اعزام اقدام نموده بودند برابر با  تعداد 2324 نفر شهرستان بجنورد ، 935 نفر شهرستان شیروان ،  639 نفر شهرستان اسفراین ، 143 نفر شهرستان مانه و سملقان ، 134 نفر شهرستان گرمه ، 134 نفر شهرستان جاجرم و 130 نفر شهرستان فاروج  صورت گرفته است  .

           در نوبت اول زائرین تا اولویت 350 برای ثبت نام در کاروان های مرحله اول ( اعزام های 93/09/13 لغایت 93/12/20 ) فراخوان شدند که  بعد از آغاز ثبت نام و گذشت فرصت تعیین شده جهت تکمیل ظرفیّت اعزام های آذرماه که پرواز آنها نزدیک بود به ترتیب از زائرین اولویت های بعدی تا 600 فراخوان به عمل آمد و همچنین برای تکمیل ظرفیت اعزام های بعدی مرحله اول نیز تا اولویت 500 فراخوان شده است .  بر اساس آخرین آمار اخذ شده تا امروز 4224 نفر معادل 94 درصد ظرفیت اعلام شده در کاروان ها رزرو جا و ثبت نام نموده اند .

           اعزام های عمره امسال از تاریخ 93/09/13 در کشور آغاز شده است و اولین گروه اعزامی از این استان انشاءالله در  93/09/18 به سرزمین وحی مشرف خواهند شد . اقدامات لازم جهت اخذ روادید گروه های اعزامی برابر جدول زمان بندی پیش بینی شده و در حال انجام می باشد و مجموعه کارگزاران زیارتی و حج و زیارت استان با جدیّت پیگیر انجام امور می باشند تا انشاء الله زائران حرم شریف نبوی و بیت الله الحرام بتوانند با خاطری آسوده به این سفر اعزام شوند .

           توصیه ی ما  به زائرین محترم عمره این است که با دفاتر و شرکت های زیارتی و مدیران راهنمای عمره ارتباط مستمر داشته باشند و ضمن تکمیل مدارک  مورد نیاز جهت حضور در زمان های تعیین شده برای جلسات آموزشی کاروان ها شرکت  و به توصیه های روحانیون معزز و مدیران کاروان ها و دستورالعمل ها ی ابلاغی که  بیان می گردد توجه فرماییند تا انشاء الله سفری توام با آگاهی ،  آرامش و سرشار از بهره های معنوی داشته باشند .

سفر زیارتی عتبات عالیات ( کربلا ) :

السلام علیک یا ابا عبداله الحسین علیه السلام

           هم زمان با ایام ماه صفر المظفر ایام سوگواری اهل البیت (ع) مردم ولایت مدار استان خراسان شمالی هم مانند سایر هم وطنان و دستداران اهل البیت عصمت و طهارت خود را مهیای زیارت اربعین حسینی علیه السلام نموده اند .

           مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی با فراهم نمودن بستر لازم برای ثبت نام ، اخذ ویزا و بیمه نمودن 1630 نفر در قالب 85 گروه که متقاضی شرکت در همایش عظیم بین المللی پیاده روی زائرین اربعین حسینی (ع) از نجف به کربلا بودند  ساماندهی نموده است . که تا الان بیش از 50 درصد از زائرین عازم مرز شلمچه شده اند . در همین راستا با توجه به کمبود امکانات در مرزهای خروجی برای تامین ملزومات زائرین مبلغ 230000000 ریال از سوی کارگزاران و افراد خیر وجه نقد جمع آوری و به موکب هایی که در مرز شلمچه وظیفه پذیرایی از زائرین محترم را دارند اهداء گردیده است تا خدمات مورد نیاز زائرین را تامین نمایند .

           در این ایام یک گروه هوایی و دو گروه زمینی از استان عازم این سفر شده اند . البته گروه های بعدی نیز برابر برنامه ریزی های قبلی صورت گرفته ساماندهی و اعزام خواهند شد .

 

                                                    روابط عمومی حج و زیارت خراسان شمالی

مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست