اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبر

گزارش تصویری وداع زائرین اربعین حسینی (ع) درکربلا

گزارش تصویری وداع زائرین اربعین حسینی (ع) درکربلا
شور عزاداري در حرم مطهر امام حسين(ع) در روز اربعين زماني به اوج خود رسيد كه عزاداران مي دانستند، بايد خود را آماده وداع با آن حضرت كنند كه ديگر نقطه به سر خط رسيده بود و بايد خط جديد زندگي آنها آغاز مي شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حضور ميليوني زائران اباعبدالله الحسين (ع) در شهر مقدس كربلا و همزمان با ايام اربعين آن حضرت كه چشم ها را خير خود كرد، از ايستادگي، استقامت و پايداري خبر مي داد.

كارشناسان و تحليلگران، اجتماع مردمي، مذهبي و مسالمت آميز زائران حسيني را در نوع خود و در مقايسه با سالهاي پيشين بي نظير خواندند؛ اگرچه در سالهاي گذشته هم عاشقان سيدالشهدا حضوري ميليوني در ايام اربعين در كربلا داشتند.

حتي رسانه هاي غربي كه جيره خوار صهيونيسم هستند و هرگز حاضر نمي شدند اين حضور پرشور را به تصوير بكشند، اما اينك نه اينكه بخواهند به بزرگي و شكوه آن اعتراف كنند، بلكه ديگر نمي توانستند اين عظمت را انكار كنند.

فعاليت رسانه هاي مختلف به ويژه رسانه هاي كشور عراق و ايران درباره اين حركت خودجوش و مسالمت آميز به اندازه اي گسترده بود و تصاوير ارسالي بر پيشخوان نشريات و خبرگزاري ها به قدري واضح، كه جاي انكاري باقي نمي گذاشت.

حتي مسلماناني كه از سراسر جهان براي درك روز اربعين خود را آن هم با پاي پياده به كربلاي معلي رسانده بودند، هم، عظمت راهپيمايي بزرگ و تاريخي شيعيان را درك كردند و هم روزي را كه در عظمت و بزرگي بي بديل است.

اما اربعين با همه خوبي ها و زيبايي هايش، با همه فداكاري ها و از خود گذشتگي هايش، به پايان رسيد و عزاداران مي دانستند كه بايد خود را آماده وداع با امامشان كنند كه ديگر نقطه به سر خط رسيده بود و بايد خط جديد زندگي آنها آغاز مي شد.





مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست