اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبر

بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعين به ايران/ترافيك روان است

بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعين به ايران/ترافيك روان است

رييس سازمان حج وزيارت كشورمان از بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعين حسيني از كربلاي معلي به ايران اسلامي خبر داد و اظهار داشت: از اين تعداد ۱۰۰ هزارر هوايي و ۷۰۰ هزار زميني وارد كشور شده‌اند.

سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت كشور در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعين حسيني از كربلاي معلي به ايران اسلامي خبر داد و گفت: از اين تعداد ۱۰۰ هزارر هوايي و ۷۰۰ هزار زميني وارد كشور شده‌اند.

وي كه به صورت آنلاين مرزهاي كشور را رصد مي‌كرد، اظهار داشت: در تماسي كه صبح امروز با مديران حج وزيارت خوزستان و ايلام داشتيم، اعلام كردند كه وضعيت مرزها روان است و جاي هيچ نگراني وجود ندارد و همچنين اتوبوس به اندازه كافي در مرزها مستقر شده اند.

رييس سازمان حج وزيارت كشور از فراهم كردن امكانات تغذيه‌اي و تداركات در تمامي مرزها خبر داد و گفت: خوشبختانه امكانات تغذيه و تداركات كافي در مرزها وجود دارد و در حال حاضرظرفيت پذيرايي براي ۷۰۰ هزار نفر در مهران ايجاد شده است، اين در حالي است كه طبق پيش بيني‌هاي طي امروز و فردا ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار زائر از مرز مهران وارد كشور خواهند شد و ما دو برابر اين ظرفيت امكانات فراهم كرده‌ايم.

وي ادامه داد: همچنين امكانات درماني و پزشكي مورد نياز براي زائران اربعين حسيني در مسيرهاي بازگشت فراهم شده است و جمعيت هلال احمر كشورمان نيز به صورت شبانه‌روزي در مرزها به صورت رايگان به ارائه خدمات مي‌پردازد.

اوحدي ضمن قدرداني از تلاش‌هاي شبانه‌روزي پليس راهور، تصريح كرد: خوشبختانه پليس راهور در اين مدت مديريت خوبي را انجام داد و سبب شد تا وضعيت مرزها روان شود و هم‌اينك هيچ ترافيك سنگيني را شاهد نباشيم.

وي ادامه داد: طي امروز و فرداد وضعيت ترافيك كاهش خواهد يافت و از عصر روز سه‌شنبه وضعيت‌هاي راهاي منتهي به مرزهاي كشور به حالي عادي خود باز خواهد گشت.





مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست