اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبر

بارش باران در مكه مكرمه و خوشحالي زائران+تصاوير

بارش باران در مكه مكرمه و خوشحالي زائران+تصاوير

بارش باران در مكه مكرمه موجب آبگرفتگي در برخي از خيابان هاي اين شهر و غافلگيري زائران و شهروندان مكه شد.با وجود بارش شديد باران زائران از طواف و راز و نياز خود دست نكشيدند و كساني كه شاهد بارش باران بر بيت‌الله الحرام بودند از ديدن اين صحنه به وجد آمده و نداي الله اكبر سر دادند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به سرزمين وحي، شب گذشته بارش باران شديد در مكه مكرمه زائراني را كه مشغول طواف و راز و نياز در مسجد الله الحرام بودند، غافلگير كرد.
با وجود بارش شديد باران زائران از طواف و راز و نياز خود دست نكشيدند و كساني كه شاهد بارش باران بر بيت الله الحرام بودند از ديدن اين صحنه به وجد آمده و نداي الله اكبر سر دادند.
بارش شديد باران كه از ويژگي هها نزولات آسماني در كشور عربستان است در برخي از خيابان هاي مكه مكرمه، مشكلاتي براي تردد زائران و شهروندان شهر مكه ايجاد كرد، اما با تلاش دلسوزانه بخش حمل و نقل ستاد مكه مكرمه، خدمات رساني به زائران ايراني متوقف نشد و عمره گزاران ايراني در سريع ترين زمان ممكن به هتل هاي محل اقامتشان انتقال داده شدند.
هم اكنون در ايام سرد سال در كشورمان شاهد بارش باران و برف در بسياري از شهرها هستيم اين در حالي است كه هواي شهر مكه همچنان در طول روز گرم بوده و دماي هوا بالا است اما در چند روز گذشته شاهد هواي ابري و نيمه ابري در اين شهر بوديم كه شب گذشته باران شديدي براي لحظاتي باريد و زائران را غافگير كرد.
البته بارش باران در ايامي كه گرد و غبار غليظي در روزهاي گذشته به علت عمليات عمراني و ساخت و سازهاي وسيع شهر مكه را در برگرفته بود و مشكلاتي را براي برخي از زائران ايجاد كرده بود موجب مطبوع شدن هوا و خوشحالي زائران و شهروندان مكي شد.
شهر مكه داراي آب و هوايي گرم و خشك است و به ندرت در اين شهر باران مي بارد، از اين رو بارش باران در اين شهر، صحنه هاي زيبا و بيادماندني را به نمايش مي گذارد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست