اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
EN

خبر

تا اولویت 350 در اعزام های مرحله دوم عمره ثبت نام می شوند

تا اولویت 350 در اعزام های مرحله دوم عمره ثبت نام می شوند
جلسه هماهنگی ، توجیهی مدیران عامل دفاتر / شرکت های زیارتی در خصوص عمره مرحله دوم برگزار شد .

دومین جلسه هماهنگی، توجیهی دفاتر و شرکت های زیارتی مجری عمره با مدیر حج و زیارت خراسان شمالی در ساعت 9 صبح روز سه شنبه 93/11/14 درمحل دفتر سالن جلسات حج و زیارت برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت خراسان شمالی در این جلسه آقای جواد شاد مدیر حج و زیارت ضمن عرض تبریک ایام فرخنده دهه فجر و خیر مقدم به حاضرین مطالبی به این شرح بیان نمودند ؛ با توجه به آغاز مرحله دوم ثبت نام زائرین عمره و شرایط خاص این مرحله با قرار گرفتن اعزام های ایام نوروزی برگزاری این جلسه ضروری احساس می شد  به همین جهت برای تبادل اطلاعات و ایجاد هماهنگی لازم درخدمت عزیزان هستیم .

ایشان در خصوص تشریح اقدامات انجام شده برای ثبت نام مرحله دوم ذکر نمودند ؛ اطلاع رسانی و درج اطلاعیه از طریق جراید محلی قرار است در دو نوبت انجام گردد که نوبت دوم برابر زمانبندی تنظیم شده روز چهارشنبه خواهد بود همچنین فهرست گروه ها و دفاتر مجاز زیارتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت خراسان شمالی برای اطلاع عموم منتشر شده است .

وی در ادامه گفتند ؛ برای این مرحله از کلیه زائرین دارای کارت ثبت نام که اولویت تشرف آنان تا 350 می باشد فراخوان به عمل آمده است و مبنای تخصیص سهمیه به استان و به تبع آن به شهرستان ها و کارگزاران تعداد زائر واجد الشرایط اعزام تا اولویت 350 می باشد. بنابراین تلاش نمایید حداکثر ظرفیّت اختصاص داده شده را از زائرین تا اولویت اعلام شده تکمیل نمایید زیرا با در نظر گرفتن آمار اخذ شده از سامانه مربوطه ، آمار زائرین تا اولویت 350 متناسب با ظرفیت اعلام شده برای هر شهرستان می باشد فلذا به هیچ عنوان تعهدی برای اعزام زائرین اولویت های بعدی در این مرحله ایجاد ننمایید .

آقای شاد یاد آور شدند ؛ در این مرحله نیز همانند دوره قبل روش ثبت نام زائرین از طریق سامانه فاخر می باشد  و عملکرد دفاتر زیارتی  در فرآیند ثبت نام و جذب زائرین دارای اولویت اعلام شده ، به روش های مختلف از جمله توسط ناظرین حج و زیارت مورد نظارت قرار می گیرد .

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی به مدیران عامل دفاتر زیارتی استان توصیه نمودند ؛ دستورالعمل های ابلاغ شده را به دقت مطالعه نمایند و اطلاع رسانی لازم به زائرین می بایست به نحو شایسته صورت پذیرد و از ارجاع بی مورد و یا بی جواب گذاشتن پرسش های آنها اجتناب نمایید .  

آقای شاد همچنین از مدیران دفاتر زیارتی خواستند که  ساعات پاسخگویی به مراجعین را که همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 8:30  الی 13  در نوبت صبح  و 16 الی 18 درنوبت بعد از ظهر می باشد رعایت نمایند و نسبت  به مسائل مربوط به دفاتر خود مسئولانه پیگیر و پای کار باشند تا انشاءالله همانگونه که تا حالا در بیشتر موارد از جمله وضعیّت ظاهری دفاتر و کارکنان که از نظر رعایت  پوشش ، اخلاق و رفتار اسلامی در حد شایسته بوده اید باشید . ما به حکم وظیفه شرعی و اداری خود  تلاش می کنیم تا بستر لازم برای فعالیّت بیشتر شما فراهم گردد تا انشاء الله بتوانید در حد توان خود نسبت به معیشت کارکنانی که در دفاتر شما به زائرین ارایه خدمت می نمایند تدابیر مقتضی را لحاظ فرمایید .

ایشان دربخشی دیگر ازسخنان خود به ورود سه کارگزار جدید به عرصه ارایه خدمت به زائرین عمره در سطح استان خراسان شمالی اشاره کردند و فرمودند ؛ خوشبختانه در مرحله جدید توانستیم مجوز فعالیّت عمره برای دو شرکت نسیم اترک شیروان و میعادگاه نور آشخانه که از قبل مجوز فعالیت عتبات داشتند صادر نماییم و همچنین با همکاری تعدادی از عوامل زیارتی اهل سنّت و شیعه استان شرکت وحدت و بیداری کوثر برای شهرستان راز و جرگلان تاسیس شد که برای آن شرکت هم مجوز فعالیّت عمره و عتبات صادر شده است .

شایان ذکر است بعد از سخنان آقای شاد جلسه به صورت پرسش و پاسخ تا ساعت 11 صبح ادامه داشت و با ذکر صلوات بر محمّد و آل محمّد پایان یافت .
مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست