اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبر

مسؤولان فرهنگي كاروان‌ها مسأله حجاب را باظرافت كامل و ادبيات مناسب بيان كنند

مسؤولان فرهنگي كاروان‌ها مسأله حجاب را باظرافت كامل و ادبيات مناسب بيان كنند

نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در كربلاي معلي كه در جمع روحانيون و مداحان اعزامي به عتبات سخنراني مي‌كرد، خطاب به آن‌ها گفت: شما عزيزان مسؤولان فرهنگي كاروان‌ها به شمار مي‌آيد؛ بنابراين بايد مسأله حجاب را باظرافت كامل و ادبيات مناسب بيان كنيد تا در ميان زايران تاثيرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بهجتي(بازقندي)، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، در جمع روحانيون و كاروان‌هاي اعزامي به عبتات عاليات با اشاره به حديثي از امام (عليه‌السلام) درباره جايگاه انسان نزد خداوند اظهار داشت: هر كس مي‌خواهد منزلت خويش را نزد خداوند بداند بايد منزلت خداوند را در نزد خود برررسي كند.
وي افزود: هر اندازه خداوند نزد او منزلت دارد، او هم نزد خداوند به همان ميزان منزلت دارد.
حجت‌الاسلام بهجتي با تاكيد بر پرهيز از مواضع اتهام اظهار داشت: در سفر مزاح مشروع جايز است ولي نبايد الفاظي به كار برده شود كه با شوون مسوولان فرهنگي سازگار نباشد.
وي با تاكيد بر لزوم ارتباط تنگاتنگ مردم عراق و ايران خاطر نشان كرد: بايد رفتار و گفتار مسؤولان فرهنگي پر از مهر و محبت و برادرگونه باشد تا بتوانند جلو نقشه‌هاي شوم دشمن را بگيرند، زيرا دشمن موجدانه به دنبال ايجاد تفرقه بين ملت دوكشور است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، در بخش ديگري از سخنان خود حجاب را يكي از مسائل مهم اسلامي برشمرد و تاكيد كرد: در اين سفر بايد بهتر از هر كجا حجاب اسلامي رعايت شود.
وي تصريح كرد: مسوولان فرهنگي كاروان‌ها بايد مسأله حجاب را با ظرافت كامل و ادبيات مناسب بيان كنند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، زمان شناسي و مكان شناسي را لازمه سفر دانست و افزود: در هر مكاني بايد نكات متناسب به آن با ادبيات روان و مخاطب پسند مطرح شود.
وي از مسؤولان فرهنگي كاروان‌ها خواست با اعمال مديريت درست در مسجدكوفه و سهله براي زايران خاطره‌هاي به ياد ماندني و لذت بخش را رقم بزنند و از هرگونه كاري كه موجب كسالت و خستگي زاير شود، خوداري كنند.
حجت‌الاسلام بهجتي، همكاري و تفاهم با مدير و زايران را يكي از رمزهاي موفقيت برشمرد و افزود: هماهنگي و همدلي و همفكري در همه جا كار ساز است، اما در سفر زيارتي بيشتر از همه سفرها نمود پيدا مي‌كند.
وي خوش خلقي و صبر شكيبايي را از ديگر عوامل موفقيت مسوولان فرهنگي در كاروان‌ها برشمرد و از آنان خواست در اماكن مورد بازديد بهره‌گيري فرهنگي معنوي داشته باشند.

برچسب ها : عتبات ، فرهنگی
مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست