اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبر

جلسه هماهنگی توجیهی مدیران و معاونین کاروان های حج برگزار شد

  • 02 اردیبهشت 1394
  • 14:20
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1067 بازدید
  • Article Rating
جلسه هماهنگی توجیهی مدیران و معاونین کاروان های حج برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت خراسان شمالی جلسه هماهنگی توجیهی مدیران و معاونین کاروان های حج تمتع سال جاری استان با مشارکت نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خراسان شمالی صبح روز چهارشنبه برگزار گردید .

در این جلسه حجه الاسلام و المسلمین ابوالفضلی نماینده بعثه مقام معظم رهبری دیدگاه ها و توقعات بعثه از مدیران کاروان های حج تمتع را تشریح نمودند. از جمله نکاتی که توسط ایشان مورد تاکید قرار گرفت موارد مشروحه ذیل بود ؛

* برابر دستور العمل ابلاغ شده نسبت به تدوین و اعلام برنامه زمانبندی جلسات کاروان ها با هماهنگی روحانیون محترم اقدام شود .

* در برنامه ریزی آموزشی کاروان ها سرفصل های آموزشی ابلاغ شده لحاظ و اجرا گردد

* با بهره گیری از امکانات و فناوری های روز و استفاده از تجهیزات صوتی و تصویری در جهت غنای بیشتر جلسات آموزشی زائرین اقدام گردد .

* در سال جاری با هماهنگی مدیریت محترم حج و زیارت خراسان شمالی مقرر گردیده که سه همایش برای زائرین حج ( همایش متمرکز همانند سنوات قبل - همایش اسرار حج در ماه مبارک رمضان - همایش بانوان حج گزار ) اجرا شود که اطلاع رسانی لازم به موقع انجام خواهد شد.

* مدیران محترم کاروان ها با هماهنگی روحانیون محترم نسبت به شناسایی و معرفی فرهیختگان زائر برابر دستورالعمل مربوطه اقدام نمایند.

بر اساس این گزارش در این جلسه جواد شاد مدیر حج و زیارت خراسان شمالی نیز با تشریح وظیفه فرهنگی و اجتماعی همه عوامل و کارگزاران حج نسبت به موارد زیر تاکید نمودند .

* جلسات آموزشی اهمیّت ویژه دارد و لازم است با اطلاع رسانی کافی و جدول زمانبندی مناسب که تمام مدت باقیمانده تا اعزام را دربرگیرد اقدام گردد .

* ارتباط چهره به چهره با همه زائرین مفید می باشد و سعی کنید ارزیابی کلی از وضعیت جسمی ، روحی و روانی زائر به دست آورید و ضمن تعامل با پزشکان محترم حج در خصوص زائرین تبادل اطلاعات نمایید .

* برنامه اجرایی حج تمتع در حال انجام می باشد و به زودی پزشکان محترم مسکن کاروان ها نهایی و ابلاغ خواهد شد بنابراین پیگیری لازم جهت واریز مرحله دوم فیش هزینه سفر زائرین مطابق برنامه زمانبندی ابلاغ شده را انجام دهید .

شایان ذکر است در این جلسه مسئولین و کارشناسان مربوطه پرسش های مدیران و معاونین کاروان ها را در خصوص دستورالعمل های ابلاغ شده پاسخ گفتند .

مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست