اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبر

۴ نكته اساسي براي زندگي در كلام حضرت امير (ع)

۴ نكته اساسي براي زندگي در كلام حضرت امير (ع)

حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي عبادت باندازه نياز، معصيت به قدر تحمل آتش، كار براي دنيا به اندازه عمرو تلاش براي آخرت به اندازه ماندن در آن را چهار نكته اساسي در كلام امير مومنان عنوان كرد. 

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بازقندي(بهجتي)، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي در جمع روحانيون و مداحان كاروان هاي اعزامي به عتبات عاليات، با بيان اينكه حضرت امير در روايتي چهار نكته اساسي را براي زندگي بشر بيان فرموده اند كه در هر زمان و مكاني راهگشاي انسان است، اظهار داشت: اولين نكته اي كه آن حضرت به آن اشاره مي كنند، آن است كه خداوند را به اندازه اي كه به او نيازمندي عبادت كن يعني بايد به خودمان نگاه كنيم كه چقدر به خدا نيازمنديم؟

وي افزود: خداوند بي نياز مطلق است و هيچ نيازي به عبادات ما ندارد بنابراين ما عبادات را براي خودمان انجام مي دهيم به عبارت ديگر ما عبادت مي كنيم تا خودمان رشد پيدا كنيم و به قرب برسيم و يا عبادت مي كنيم تا به پاداش معين از سوي خدا برسيم كه در هر صورت ما بايد نياز خود را در نظر بياوريم كه ببينيم چگونه و چرا بايد خدا را عبادت كنيم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي با اشاره به دومين نكته اي كه حضرت امير (عليه‌السلام) بيان مي كنند، خاطرنشان ساخت: اميرمومنان ثمره معصيت را آتش دوزخ مي دانند و به انسان توصيه مي كنند كه اي بشر آيا تو با نافرماني خدا خيال مي كني مي تواني ضرري به آن ذات بي همتا و خالق هستي بخش وارد كني؟! هرگز اينگونه نيست و هر آنچه از معاصي و گناهان از تو سر ميزند تنها تو را به آتش دوزخ نزديك مي كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي ادامه داد: اگر فرد اين معنا را در خود نهادينه كند كه عقوبت نافرماني خدا آتش است آنگاه به اندازه تحملش گناه مي كند البته آن آتشي كه اميرمومنان در دعاي كميل فرمود عذاب آخرت هم طولاني است و سخت و دردناك است و ماچگونه مي خواهيم آن آتشي كه مداوم است و قرآن در آيات متعدد آن را تبيين كرده و توضيح داده است را تحمل كنيم.

وي سومين نكته از اين روايت را اينگونه بيان كرد كه براي دنيايت به اندازه اي كه در آن عمر داري كار كن و تصريح كرد: عمر دنيا كوتاه است و نبايد با آرزوهاي دور و دراز در اين دنياي فاني غرق شد .

حجت الاسلام و المسلمين بهجتي چهارمين نكته را مربوط به آخرت دانست و گفت: مولي الموحدين با يادآوري اينكه براي آخرتت به اندازه اي كه در آن هستي عمل كن، اين معنا را به ما مي فهماند كه بايد بهره ما از دنيا براي همين چند صباحي باشد كه در آن زندگي مي كنيم و همه هم و غم و تلاش خود را براي آخرت بگذاريم كه عالم بقا و ماندگاري و جاودانگي است لذا بايد براي آن به اندازه اي تلاش كنيم كه در آن دنيا به نحو مطلوب از نعمات الهي بهره ببريم و نه اينكه مورد غضب الهي و خشم و عذاب الهي واقع شويم.

در اين جلسه حجت‌الاسلام والمسلمين عسكري كارشناس مسئول امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، به بيان نكاتي ضروري و اعلام برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري پرداخت.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست