اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبر

نماز جمعه بجنورد این هفته به امامت حجه الاسلام والمسلمین ابوالفضلی برگزار شد

نماز جمعه بجنورد این هفته به امامت حجه الاسلام والمسلمین ابوالفضلی برگزار شد

حجه الاسلام والمسلمین ابوالفضلی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خراسان شمالی خطیب این هفته نماز جمعه بجنورد بود

امام جمعه موقت بجنورد با تأکید بر رعایت خطوط قرمز هسته ای از سوی تیم مذاکره کننده ایران، افزود: ملت مقتدر ایران به هیچ عنوان توافق هسته ای همراه با ذلت را نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع پاسداران در دانشگاه امام حسین(ع)، اظهار کرد: چند سخنرانی اخیر رهبری در جمع مسئولان مختلف جهت دار و دارای روند مشخص بوده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این سخنرانی ها همانند دیدبانی که بر بلندی ایستاده و مسائل و خطرات را رصد می کند، مسائل مختلف منطقه ای و جهانی در رابطه با نظام جمهوری اسلامی را تحلیل کرده و هشدارها و راهنمایی های مختلف را به مسئولان می دهند.

حجت الاسلام ابوالفضلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نقشه دشمنان برای راه اندازی جنگ نیابتی در پشت مرزهای ایران اسلامی، افزود: ملت ایران بارها ثابت کرده اند که اگر دشمن بخواهد شیطنت کرده و پشت مرزهای کشور جنگ نیابتی راه اندازد آنها با سرب داغ و آتش سخت پاسخ دشمنان را می دهند.

وی تصریح کرد: ما ملت عاشورایی و محرمی هستیم و اگر روزی دشمن طمع به مرزهای ایران اسلامی بکند با یک اشاره رهبری همه بسیج شده و درس فراموش نشدنی به دشمنان می دهیم.

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: در موضوع مذاکرات هسته ای نیز مقام معظم رهبری بارها خطوط قرمز را اعلام کرده و در سخنرانی اخیر هم اعلام کردند که به هیچ عنوان بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای کشور را نمی پذیرند.

حجت الاسلام ابوالفضلی اضافه کرد: ملت ایران با پیروی از رهبری از مذاکرات هسته ای و مذاکره کنندگان ایران حمایت می کنند اما این حمایت تا زمانی ادامه دارد که مذاکرات هسته ای منجر به ذلت ملت ایران نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اول خرداد، سالروز آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا در سال ۵۹، اظهار کرد: بیش از سه دهه از محاصره اقتصادی ایران از سوی آمریکا می گذرد اما در تمام این سال ها ملت ایران روز به روز پیشرفت کرده اند.

امام جمعه موقت بجنورد با بیان این که تحریم ها و محاصره اقتصادی ملت ایران هیچ گاه به نتیجه نمی رسد، افزود: با وجود تمامی توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان در این راستا، ملت ایران راه پرافتخار خود را ادامه داده و امروز در قلوب همه ملت های دنیا جای دارند و انقلاب اسلامی ایران نیز به اقصی نقاط جهان صادر شده است.

حجت الاسلام ابوالفضلی همچنین با اشاره به سالروز تولد امام حسین(ع) و روز پاسدار، با اشاره به خدمات پاسداران انقلاب اسلامی در طول سال های جنگ و پس از آن، اضافه کرد: پاسداران ایران در هر عرصه ای که حاضر شده اند، افتخارآفرینی و حماسه سازی کرده اند.

وی با تأکید بر لزوم الگوگیری پاسداران از امام حسین(ع)، افزود: امام سوم شیعیان به آن دلیل در قلوب همه مردم جای دارد که در کارها اخلاص، توکل به خدا و عمل به وظیفه و رسالت را مورد توجه قرار می داد و اکنون نیز پاسداران می بایست این سه اصل را رعایت کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: حماسه فتح خرمشهر نقطه عطف دفاع مقدس بود که با همت و فداکاری رزمندگان اسلام و مددهای الهی حاصل شد.

حجت الاسلام ابوالفضلی همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن هفته جوان، با تأکید بر لزوم رفع مشکلات مربوط به جوانان در جامعه، اظهار داشت: مسئولان باید جوانان را باور داشته و آنها را در زمینه های مختلف یاری کنند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست