اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

خبر

مراسم تشییع پیکر مطهر هفت نفر از جانباختگان منا فردا در بجنورد

مراسم تشییع  پیکر مطهر هفت نفر از جانباختگان منا فردا در بجنورد

مراسم تشییع پیکر مطهر هفت نفر از جانباختگان حادثه منا فردا ساعت 9 صبح در بجنورد برگزار می شود .

ده روز از وقوع حادثه ای که دل مردم خراسان شمالی را همانند دل های همه مسلمانان و همه آزادگان مملو از غم و اندوه نمود گذشت . غمی که در مقام قیاس یک قطره اش با تمام اقیانوس ها برابر است . و هر یک روزش به اندازه ده ها سال طولانی است .

اندوهی که لباس شوق و شعف بازگشت پدر از سفر حج را از تن فرزندان و عزیزان حاجی به در کرد و جامه سیاه عزا بر تنشان نمود . را با کدام واژه می شود به بازماندگان تسلیت گفت . جز اینکه باید به آخرین وصیّت رسول اکرم (ص) که توسل به قرآن کریم و اهل بیت (ع) است عمل نمود و و آیه 100 سوره نساء را تلاوت نمود.  

وَ مَنْ يُهاجِرْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُراغَماً کَثيراً وَ سَعَةً وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهاجِراً إِلَي اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَي اللَّهِ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً

و هر کس در راه خدا هجرت کند ( برای جهاد یا تحصیل علم دین یا دنیای لازم ) در روی زمین جایگاه دلخواه فراوان و با وسعت خواهد یافت ( که امور دین خود را تأمین نماید ) ، و کسی که از خانه خود به قصد هجرت به سوی خدا و فرستاده او بیرون رود سپس مرگ او را دریابد حقّا که پاداش او بر عهده خداست ، و خداوند همواره بسیار آمرزنده و مهربان است

برابر اعلام ستاد ویژه پیگیری و رسیدگی به واقعه منا استان خراسان شمالی فردا ساعت 9 صبح اولین گروه از پیکر های مطهر جانباختگان منا خراسان شمالی از محل مسجد انقلاب بجنورد تشییع خواهند شد .

بر اساس این اعلام پیکر مطهر حجاج عزیزی که قرار است فردا تشییع شوند بدین شرح می باشند :

1- مرحوم حاج سلیمان اسدی

2- مرحوم حاج محمد ابراهیم باقری

3- مرحوم حاج محمد باقری

4- مرحوم حاج حسین جعفری 

5- مرحوم حاج غلام رضا طاهری

6- مرحوم حاج فرامرز غلامی بزآباد

7- مرحوم حاج حسین قلی زاده

برچسب ها : حادثه منی
مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست