اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

خبر

مدیران و عوامل حج سال جاری با آیت اله مهمان نواز دیدار نمودند .

مدیران و عوامل حج سال جاری با آیت اله مهمان نواز دیدار نمودند .

مدیران و عوامل حج سال جاری به همراه مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی صبح امروز با آیت اله مهمان نواز دیدار نمودند .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت خراسان شمالی با توجه به بازگشت کلیه کاروان های حج تمتع سال جاری مدیران و کارگزاران حج تمتع امسال با حضرت آیت اله مهمان نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گزارش حج امسال را خدمت معظم له ارائه نمودند .

حجه الاسلام و المسلمین ابوالفضلی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در این دیدار گفتند متاسفانه حادثه غم بار منا کام همه ما را تلخ نمود و بعد از اطلاع از وقوع حادثه همه مدیران و روحانیون کاروان ها خود را موظف به کمک به بازماندگان و کاروان حادثه دیده نمودند . با پیگیری های که انجام دادیم در همان منا دو جلسه یادبود برای جانباختگان حادثه در محل استقرار کاروان با حضور ریاست سازمان حج و زیارت و مسئولین بعثه مقام معظم رهبری برگزار کردیم . و بعد از آن هم مراسم خوبی در هتل محل استقرار کاروان برگزار نمودیم .

در ادامه آقای قاصری سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی شرح مختصری از اقدامات و پیگیری های انجام شده در خصوص حج سال جاری و فاجعه منا بیان نمودند و گفتند : متاسفانه در حادثه منا تعداد پانزده نفر از زائرین عزیز یکی از کاروان های خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این اتفاق برای همه ما دردناک بود بلافاصله در حج و زیارت استان ستاد بحران را تشکیل دادیم و با ستادی که در استان ازسوی استانداری در این رابطه تشکیل شد همکاری نمودیم و همکاران ما به صورت مستمر با مدیران کاروان ها در تماس بودند اطلاعات لازم را اخذ و از طریق رسانه ها و سایت حج و زیارت اطلاع رسانی انجام شد . با خانواده های  محترم جان باختگان تماس گرفته شد و در اولین فرصت برای عرض تسلیت و ابراز همدردی به دیدار آن ها رفتیم و امور مرتبط به انتقال پیکرهای مطهر جان باختگان به استان و اقدامات و اطلاع رسانی های لازم را انجام داده ایم .

حضرت آیت اله مهمان نواز در ادامه جلسه با تلاوت آیه انا لله و انا الیه راجعون واقعه منا را جان سوز نامیدند و بیان فرمودند : این اتفاق بسیار جان سوز و غم انگیز بود و برای همه مردم سخت بود . این مصیبت را شما که در آنجا حضور داشته اید از نزدیک مشاهده نموده اید و صحنه هایی که از آن مصیبت نقل می شود واقعاً غم انگیز است . امسال یک محرم دیگری را برای مردم ما ایجاد شد . خدای لعنت آن هایی که زمینه  این مصیبت بزرگ و جان سوز را به وجود آوردند . 

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان فرمودند :حجاج عزیز در منا عازم جمرات بودند و با لبان تشنه شبیه یاران اباعبداله الحسین (ع) شهید شده اند و نزد خداوند متعال از جایگاهی رفیعی بهره مند هستند ولی خاطره این مصیبت سال های سال در اذهان مردم و مسلمانان جهان باقی می ماند و فراموش نخواهد شد .

برچسب ها : حادثه منی
مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست