اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبر

زائران استان به منظور ورود و خروج به کشور عراق از مرز چذابه اقدام کنند.

زائران استان به منظور ورود و خروج به کشور عراق از مرز چذابه اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: زائران استان به منظور ورود و خروج به کشور عراق از مرز چذابه اقدام کنند.

محمدباقر قاصری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه از زمان آغاز زمان ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح، 1245 نفر تا 24 مهرماه از استان خراسان شمالی ثبت نام کردند، اظهار کرد:این ثبت نام تا شانزدهم ماه صفر ( 26آبانماه ) ادامه خواهد داشت که پیش بینی می شود امسال 6 هزار زائر از استان به اربعین حسینی مشرف شوند.

به گفته وی، سال گذشته بیمه زائران به صورت اختیاری بوده، اما امسال افرادی که اقدام به ثبت نام در سامانه سماح می کنند بنا به دستور وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین حسینی بیمه الزامی شده است.

وی هزینه ثبت نام اربعین حسینی در سماح را یک میلیون و هفتصد و هفتاد هزار ریال عنوان کرد و افزود: از مبلغ اخذ شده،100 هزار ریال بابت ثبت نام زائر، 250 هزار ریال برای بیمه و 40 دلار نیز بابت هزینه صدور ویزا اخذ خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به شروع صدور ویزا از طریق کنسولگری سفارت عراق در مشهد، از ادامه روند صدور تا شانزدهم ماه صفر خبرداد و خاطرنشان کرد: زائران به صورت انفرادی و یا در قالب گروه های دو یا پنج نفر می توانند به عتبات عالیات مشرف شوند و مدت زمان اعتبار ویزا نیز 20 روزه خواهد بود.

قاصری در ادامه از تعیین مرز چذابه برای ورود و خروج زائران استان خبر داد و با اشاره به عبور زائران از مسیرهای دوران دفاع مقدس گفت:در این مرز پارکینگ به وسعت 50 هکتار جهت استقرار خودروهای شخصی و اتوبوس حامل زائرین و 12 ورودی به ظرفیت 48 باجه کنترل گذرنامه وجود دارد که روند ورود و خروج زائران به حداقل زمان خواهد رسید.

وی با اشاره با تمهیدات انجام شده سازمان حج و زیارت برای برگزاری مناسب مراسم اربعین حسینی از زائران خواست تا از مرزهای مشخص شده از سوی این سازمان نسبت به ورود و خروج اقدام کنند و افرادی که در سامانه سماح ثبت نام نکرده و فاقد ویزا هستند از مراجعه به مرزها خودداری کنند.

برچسب ها : اربعین 95
مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست