اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبر

سوء استفاده از گفتارها حربه دشمن براي ايجاد تفرقه است

سوء استفاده از گفتارها حربه دشمن براي ايجاد تفرقه است

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: توطئه افكني با سوءاستفاده از نقل ها و گفتارها حربه دشمن براي ايجاد تفرقه و نفاق در بين امت اسلامي است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي قاضي عسكر امروز در ديدار با روحانيون و مبلغين استان خراسان شمالي اعزامي به مراسم اربعين كه در محل حوزه علميه امام صادق (ع) برگزار شد منشاء تروريسم را وهابيت ذكر كرد و افزود: حضور روحانيت در دنيا روز به روز بيش از گذشته احساس مي شود.

وي گفت: روحانيون بايد با ارتقاي فكري در مسائل روز جامعه و مرتبط با امور ديني، مهارت در سخنوري و ارتباط با مردم اجازه سوء استفاده و بهره برداري به دشمن براي ايجاد توطئه را ندهند.

نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه دشمن بدنبال فتنه انگيزي وهدف قراردادن نسل جوان و ايجاد شبهه در دين ومراسم عزاداري است، تصريح كرد: توطئه افكني با سوءاستفاده از نقل ها، سخنان و گفتارها از حربه هاي دشمن براي فريفتن نسل جوان و ايجاد تفرقه و نفاق در بين امت اسلامي است.

وي با اشاره به تاكيد امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر وحدت امت اسلامي و تقريب مذاهب اسلامي، خاطرنشان كرد: در شرايط فعلي كه دشمن در تلاش براي نفوذ است بايد نيازهاي مخاطبين شناسايي و روحانيت نيازهاي آن ها را برآورده كند.

حجت الاسلام قاضي عسكر در ادامه اشاعه و ترويج نقل قول هاي نادرست از ائمه معصومين را مصداق بارز سوء استفاده دشمنان از مكتب ديني دانست و تصريح كرد: گاهي مطالبي بدون استناد با نقل هايي ضعيف و نادرست بيان مي شود كه در ذهن مردم موهن جلوه مي كند.

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت بر اهميت استفاده از فرصت اجتماع بزرگ اربعين براي پيش بُرد اسلام و مكتب اهل بيت تاكيد كرد وگفت: اين پياده روي، فرصتي براي دفع فتنه ها و شبهاتي است كه دشمنان در بين مردم بويژه جوانان اشاعه مي دهند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به نزديك بودن مراسم اربعين حسيني، معرفت افزايي، برپايي نماز اول وقت، تلاش براي شناخت ائمه معصومين، پيروي از سيره اخلاقي و عملي را خواستار شد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در سفري 2 روزه، سه شنبه وارد بجنورد مركز استان خراسان شمالي شد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست