اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبر

شعار حج 96 اعلام شد

  • 11 خرداد 1396
  • 08:03
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1595 بازدید
  • Article Rating
شعار حج 96 اعلام شد

حوزه‌ نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت شعار حج 96 را «حج ؛ معنويت ، اقتدارملي ، همبستگي اسلامي» اعلام كرد.

پس از بررسي‌هاي كارشناسي و تأييد نماينده‌ ولي فقيه در امور حج و زيارت، شعار حج 96 «حج ؛ معنويت ، اقتدارملي ، همبستگي اسلامي» اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، با تبيين اهداف شعار حج 96 اظهار داشت: اين شعار بيانگر مهمترين فلسفه الهي، سياسي و اجتماعي حج و وظيفه زائر در قبال رابطه خود با خدا و رابطه خود با ساير زائران است.

وي ادامه داد: معنويت بعنوان يكي از مهمترين كليد واژه‌هاي شعار حج امسال انتخاب شده است و زائران ما بايد از فرصت اين سفر براي كسب و ارتقاي معنويت، تقويت معرفت و مكارم اخلاق استفاده كنند.

وي در خصوص انتخاب واژه اقتدار ملي افزود: بهترين توشه سفرحج تقويت اقتدار ملت ايران و توسعه فرهنگ ديني و مردم سالاري، اعتلاي جايگاه جمهوري اسلامي در منطقه و به ويژه در ارتباط با همسايگان عرب است.

حجت‌الاسلام و المسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه حج فرصت همفكري امت اسلامي در خصوص مهمترين چالش‌هاي جهان اسلام را نيز فراهم مي آورد، اظهار داشت: واژه همبستگي اسلامي حاوي جهت گيري وحدت و تقريب پيروان مذاهب اسلامي است كه يكي از مهمترين رسالت هاي حاجيان به ويژه علما و فرهيختگان دراين سفر الهي است.

وي ادامه داد: نمايش شكوه، عزت و اقتدار اسلامي در پرتو توجه به ارزش‌هاي ديني و تقويت روحيه اميد و باور به توانمندي مردم دركليه كشورهاي اسلامي است.

حجت‌الاسلام و المسلمين قاضي عسكر در پايان از زائران ايراني خواست ضمن مشاركت گسترده، منسجم و منظم در نمازهاي جماعت در حرمين شريفين، نسبت به تقويت عزت و شأن كشور، انقلاب و مذهب تشيع در رفتار با زائران كشورهاي اسلامي اهتمام ورزند.

برچسب ها : حج 96
مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست