اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
جمعه 14 اردیبهشت 1403
EN

خبر

دیدار کارگزاران حج تمتع با استاندار خراسان شمالی

  • 04 مرداد 1396
  • 09:48
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 743 بازدید
  • Article Rating
دیدار کارگزاران حج تمتع با استاندار خراسان شمالی

دیدار آقای قاصری مدیر حج و زیارت و مدیران کاروان های حج استان با جناب اقای مهندس صالحی استاندار محترم خراسان شمالی

 در دیدار کارگزاران و مدیران کاروان های حج با استاندار اعلام شد؛ شمار افرادی که امسال از خراسان_شمالی به حج تمتع اعزام می شوند، در مقایسه با آخرین اعزام که سال 94 بود، حدود 2 برابر بیشتر شده است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت خراسان شمالی در دیدار مدیر حج و زیارت به همراه مسئول نمایندگی ولی فقیه و مدیران کاروان های حج تمتع با مقام عالی دولت در استان اعلام شد شمار کاروان های اعزامی امسال این استان به حج تمتع، به 8 کاروان و شمار حجاج هم به یبش از هزار نفر افزایش یافته است.

استاندار خراسان شمالی در این نشست که در آستانه اعزام کاروان های تمتع امسال برگزار شد، حج را بزرگ ترین مجمع وحدت جهان اسلام نامید و گفت: حج نه فقط به عنوان یکی از فروع دین اسلام، بلکه به عنوان مظهر وحدت و یکپارچگی عموم مسلمانان واجد اهمیت است.

 «محمدرضا صالحی» در ادامه به بیان گوشه هایی از تجارب و خاطرات سفرهای پیشین خود به سرزمین نزول وحی پرداخت و توصیه های اجرایی را خطاب به حاضران درخصوص مدیریت مطلوب کاروان های حجاج و نیز کاروان های زائران عتبات عالیات گوشزد کرد.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی هم در این نشست گفت: برای حج تمتع امسال 8 کاروان از استان با هزار و 85 زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می شوند و شمار این افراد، در مقایسه با سال 94 ، حدود 2 برابر افزایش یافته است که 6 کاروان اعزامی داشتیم.

 «محمدباقر قاصری» با افزودن این که امسال برای نخستین بار، 2 کاروان اهل سنت هم از این استان به حج تمتع اعزام می شوند، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت خالی در کاروان ها وجود ندارد و نخستین گروه از حجاج استان نیز اواسط مرداد عازم سرزمین حجاز می شوند.

حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان هم در این نشست، گزارش مختصری از اقدامات این دفتر ارائه داد.

 پایان بخش این دیدار صمیمی، اهدای یک جلد نهج البلاغه نفیس به استاندار خراسان شمالی بود./ 

برچسب ها : هفته حج 96
مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست