اخبار مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبر

روزنامه قدس : دستگاه آییلس فرودگاه بجنورد بزودی نصب می شود

روزنامه قدس : دستگاه آییلس فرودگاه بجنورد بزودی نصب می شود
   قدس آنلاین: مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: دستگاه آییلس، برای آسان سازی نشست و برخاست هواپیما، خریداری شده و در حال ترخیص از گمرک است و بزودی در فرودگاه بین المللی مرکز استان خراسان شمالی نصب می شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، محمود امانی بنی اظهار داشت: بزودی این دستگاه از گمرک جمهوری اسلامی ایران ترخیص و به استان خراسان شمالی حمل و نصب خواهد شد. وی اضافه کرد: برای خرید این دستگاه و تجهیزات مورد نیاز از قبیل آنتن، ریموت و کابل در مجموع 37 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: تجهیزات مورد نیاز در فرودگاه آماده سازی شده و به محض ورود دستگاه آییلس، در فرودگاه بین المللی بجنورد نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

امانی اظهار داشت: با نصب دستگاه آییلس در فرودگاه بجنورد، فراز و فرود هواپیما در مرکز استان خراسان شمالی، در شرایط جوی بارانی و شب نیز امکانپذیر می شود.

وی در خصوص لغو مکرر پروازهای هواپیمایی اترک از این فرودگاه گفت: کارگروهی به مسوولیت معاون عمرانی استاندار و نمایندگان شرکت های هواپیمایی در استان این مشکل را بررسی کرده و برای آن تصمیم گیری خواهد کرد که به اطلاع مردم خواهد رسید.

با وجود اینکه دستگاه آییلس فرودگاه بین المللی بجنورد از مدتها قبل از یکی از کشورهای خارجی خریداری و وارد گمرک ایران شده و بزودی نیز نصب می شود، یکی از نمایندگان مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس در گفت و گو با یکی از نشریات محلی از انتقال این دستگاه به فرودگاه تبریز خبر داده بود.

فرودگاه بجنورد در سال 74 به بهره برداری رسیده بود که پس از چند سال تعطیلی، فعالیت مجدد خود را از سال 83 همزمان با تشکیل استان خراسان شمالی آغاز کرد.

این فرودگاه در سال 89 با مصوبه هیات وزیران به فرودگاه بین المللی ارتقا یافت و برای طرح توسعه آن 300 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که با وجود قرار گرفتن در زمره طرح های مهر ماندگار، به علت عدم تخصیص اعتبار مصوب، طرح متوقف شد که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، شرکت فرودگاه های کشور برای اجرای طرح 230 میلیارد ریال اعتبار به این طرح تخصیص داد و این طرح با نصب آییلس تکمیل می شود.

هم اکنون از این فرودگاه روزانه یک پرواز به مقصد تهران و بالعکس انجام می شود. 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست